Voor mijn pony is pas geleden een paddock gemaakt, waar zij van de winter lekker buiten in kan staan. Een halve maand geleden is de hele paddock onkruid vrij gemaakt, maar er staat nog wel aardig wat op het terrein zelf. Binnen de kortste keren staat er dus weer volop onkruid in de paddock, niet heel erg, maar zo kan ik ook niet goed controleren op eventuele schadelijke planten. Het gaat voornamelijk om de zijkant naast de paddock waar een schutting met hedera (aan de andere kant) groeit. Nu is het maar een smal stukje, maar wellicht kan er wel een plant staan die het onkruid tegen gaat en wat welke de paarden mogen hebben.
Ik zat al te denken aan iets van rozenbottel, maar ik weet niet of geschikt die is voor een smal stuk. Ik gok dat het stuk tussen omheining en schutting zo'n 20 cm zijn.
Iemand nog een idee wat voor plant of stuik ik hier kan neerzetten en of dit ook daadwerkelijk gaat helpen tegen het onkruid?
pmarena
Geplaatst: 30-08-12 15:13
Wanneer je een eetbare struik binnen bereik van je paard zet is de kans ongeveer 99,9% dat de struik niet oud gaat worden
Leg er een rijtje stenen in en je probleem is opgelost. 20 cm is te smal voor welke struik dan ook. Hooguit zou je het nog met goed gras kunnen inzaaien, maar dan staan je paarden vermoedelijk de godganse dag onder het hek door te trekken naar de laatste sprietjes. En dat zullen ze ook doen als je inzaait met paardenbloem of klaver, ook eetbaar. Ik zou overigens wel opletten of die klimop niet door/over de schutting naar de verkeerde kant kan komen, want die is sowieso giftig...