Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:Als ze het dier gratis/kleine prijs weg doet, kan jij hem niet overkopen en dan een goede thuis zoeken ervoor?
belinda1986 schreef:Ja dat heeft er zeker mee te maken. Mensen met borderline zijn niet te vertrouwen en slaan om in gedrag als een blad aan de boom. Haar moeder zou eigenlijk hulp voor haar moeten zoeken.
Kun je dit allemaal niet oplossen met haar moeder? Die klinkt wel redelijk.
Lante schreef:Misschien kun je het dan met haar moeder bespreken. Het zal inderdaad met haar borderline te maken hebben; zulk gedrag is niet 'normaal', maar je kunt een dier hier niet de dupe van laten worden natuurlijk. Ik snap ook niet dat die moeder die dus zelf ook een paard heeft dit zo laat gebeuren...
pipo schreef:Persoonlijk vind ik dat de moeder dus moet ingrijpen. Je vrindin is nog niet volwassen en haar moeder(en vaderals die er ook is) zijn dus verantwoordelijk.
Ik begrijp jou ook dat je het veulen niet wil laten stikken ,maar jij bent niet degene die verantwoordelijk is.
Makkelijk gezegd he, maar ik zou een stapje terugdoen en het aan de moeder overlaten. Uiteraard na een gesprekje.
Maflinger_S schreef:Kind is nog minderjarig dus de moeder is in principe verantwoordelijk. In dit geval zou ik voor de volgende simpele oplossing gaan: moeder koopt het veulen voor een bedrag tussen de 100 en 250 Euro zodat kind niet meer verantwoordelijk is voor het beestje. Kind wordt toegang tot het veulen ontzegd (is niet zo'n groot probleem want ze komt toch nauwelijks) en moeder verkoopt veulen.
Patsab schreef:Ten eerste vind ik het knap dat je zo goed zorgt voor het veulen,petje af hoor! Verder kan je met een borderliner geen afspraken maken dat werkt gewoon niet,ze leven voor hun eigen wereld. Denk dat je toch de verantwoordelijkheid van het dier bij haar moeder moet leggen aangezien vriendin niet volwassen is,veulen verkopen en zo proberen je kosten eruit te krijgen in overleg met moeders? Iemand met borderline kan gewoon die zorg niet dragen helaas. Veel sterkte met je/jullie beslissing.
DeMolenhoek schreef:Balou, misschien handig de boktnaam van de moeder van het internet te halen? Misschien vindt ze het niet fijn dat er een link kan gelegd worden tussen dochter haar gedrag? Dit is privé en ik zou persoonlijk niet kunnen lachen moest ik in de plaats van de moeder zijn
Ik heb een zus met borderline en het 1ne moment ziet ze ons doodgraag, maar het andere moment... Pfff. Onvoorspelbaar ind. Wil ze er niet voor betalen? Fijn, je rekent alles uit wat ze nog aan jou moet, en is dat 250? Ga naar haar en zeg: Ik wil het veulen, maar betaal er niet voor want je moet me nog zoveel
belinda1986 schreef:Tja, goed voor haar dat ze hulp krijgt in ieder geval maar dat helpt jou situatie nog niet echt.
Ik ben het eens met pipo, laat het aan haar moeder over, die meid is nog geen 18 en dat betekent dat haar ouders nog steeds verantwoordelijk zijn voor wat zij doet.
Haar moeder kan haar handen er niet vanaf trekken, het is haar moeder zeg, zij is echt verantwoordelijk voor de acties van haar dochter. Zij moet ingrijpen en zorgen dat dit weer een leefbare situatie wordt zodat jij niet de dupe wordt.
Als je er niet uitkomt zou ik toch maar proberen dat veulen over te nemen of eventueel geld lenen van jou ouders om dat veulen te kopen. Ik snap je helemaal want ik kan zo'n veulen ook absoluut niet aan z'n lot overlaten.
pipo schreef:Misschien kan de moeder idd geen 4e paard onderhouden, maar dan zou ze wel een goed plekje kunnen verzorgen voor het dier. Of aan jou geven uiteraard inclusief paspoort. Ik zie het probleem niet zo.
Boekje zoeken, aan jou of een ander overhandigen en klaar is Klara. Die griet heeft niks te zeggen wat dat aangaat, zou zelfs in principe het veulen terug kunne geven aan de verkoper aangezien ze nog geen 18 is.
Patsab schreef:Ik bedoelde uiteraard in overleg met moeder het veulen verkopen níet alleen jijaangezien haar moeder ook de zorg niet kan dragen lijkt eventuele verkoop mij de enigste optie..