Jerrycans voor water

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Jerrycans voor water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 15:16

Nu mijn ezeltjes sinds 1,5 dag bij een bokster thuis staan, in hun nieuwe weide/paddock verdeop op hun land (waar geen water is) en ik geen zin heb in de winter met emmertjes water te gaan zeulen, ben ik op zoek naar een manier om makkelijker naar de ezels te vervoeren. Ik raad iedereen altijd de H2go waterzak aan, heb ik voorheen ook zelf gebruikt, maar aangezien die met een slang gevuld moet worden gaat dit voor mij niet werken. Water komt niet uit de kraan, maar uit van die grote witte watercontainers.

Nu zat ik te denken aan jerrycans (had ik voorheen óók al, maar heb alles weggegeven toen ik ze niet meer nodig had) want die kunnen dicht en dan met de kruiwagen vervoerd worden zonder dat er water overheen gaat.
Maar echt niet dat er hier in de buurt (betaalbare) jerrycans voor 20 liter te vinden zijn!

Ik ga echt geen jerrycan bij de doe-het-zelf zaak halen hier, die 20 liter dingen kosten gewoon 19 euro! Weet iemand waar ze te krijgen zijn, of heeft iemand nog een splendid idee voor watervervoer?

PocoGaucha

Re: Jerrycans voor water

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:19

misschien zijn van die metalen van de legerdump goedkoper, maar dat weet ik niet,

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:20

Caravanwinkels, kampeerwinkels etc proberen?
Daar heb je veel keuze uit 'wateropslag' mogelijkheden.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:21

Jemig dat is duur!
Je zou ook op zoek kunnen gaan naar afsluitbare (sate, frituurvet?) emmers. Even vragen bij een cafetaria! Heb zelf emmers van 10 en 25 liter. Ideaal voor in de trailer... vind het zelf makkelijker dan jerrycans.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:22

Water in zo,n grote witte tan bevriest in de winter, wij gebruiken ook jerrycans en nemen water van huis mee.

Blazee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:25

Wij hebben ook van die groter watercontainers en hebben daar een slang opzitten. Zo vullen we de H2go zakken weer met water. Hier heb je speciale koppelstukken voor. Ideaal!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:29

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 15:42

Emmers vervoeren in een kruiwagen is niet handig, dan zijn de jerrycans veel handiger omdat die klein genoeg zijn en beter gevormd en werkelijk waterdicht om op allerlei manieren (zelfs ondersteboven als het moet) in je kruiwagen te stapelen, half over elkaar heen te leggen.

Blazee, zo'n slang/koppelstuk voor op zo'n watercontainer, is dat makkelijk aan te sluiten en er weer af te halen of is dat meer "erop zetten en altijd gebruiken"? Want ik ben dan de enige die 1 keer per dag water met een slang moet hebben, de anderen hebben er meer baat bij als er géén slang op zit.

marleen_usar schreef:
Water in zo,n grote witte tan bevriest in de winter, wij gebruiken ook jerrycans en nemen water van huis mee.

Ik ga geen water van huis meenemen elke dag :D Er is daar gewoon water. En ze doen het al jaren met die witte watercontainers, gaat prima. Alleen bij héél erg vriezen bevriest het water, maar het hele watersysteem gaat dan ook naar binnen verplaatst worden om ook die extreme dagen door te komen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 15:45

Ik heb gewoon de "pech" dat mijn ezeltjes iets verderop staan en daar geen water is. De paarden staan "om de hoek" van het water, dus dat is even een paar emmers uit de tanks halen en 5 meter verder in de waterbakken gooien.
Er staat "pech" tussen haakjes, want ik ben súper blij met deze plek voor de heren ezel!!! Ze staan er sinds eergisteravond en ik ben op zoek naar manieren om het verzorgen zo makkelijk mogelijk te maken.

Edit: ik vind net een adres met goedkope 10 liter jerrycans op een half uurtje rijden... ik denk dat ik er gewoon een stuk of 10 ga halen. Als ze op tijd het antwoord lezen, hopelijk vanavond nog!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:46

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:50

bettepet

Re: Jerrycans voor water

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:52

Gratis af te halen mijn vriend zijn autowasstraat in Eelde. Weet niet waar je in Duitsland woont

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 16:03

Kentaro, ik ben blij dat je zo meedenkt/meezoekt! Alleen is Brabant niet om de hoek, ik zit in Duitsland, iets noordelijker dan Hengelo :)

Eelde ken ik niet... klinkt Drents... :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:05

Als je er dan ook iets aan had gehad :P Mijn topografische kennis is niet zo......... :+
Die laatste verzend ook. Weet niet of het bij afname van meerdere interessant voor jou is?!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 16:09

Maar dan worden ze weer duurder... als het niet anders kan, dan doe ik dat wel (beter dan 19 euro stuk), maar ik wacht eerst even mijn eerder gevonden adres af. Half uurtje rijden vanaf hier en die zijn een euro per stuk. Daarvoor doe ik het wel :)
Maakt niet uit of ze gebruikt zijn (niet voor olie of benzine e.d.), als ze maar schoon zijn.

Een soort van dicht tankwagentje waar een liter of 100 in kan, en die ik lopend kan vervoeren zou perfect zijn, maar dat bestaat geloof ik niet (en zeker niet binnen mijn budget :D welke niet zo hoog is, omdat ik altijd nog met emmers of jerrycans kan lopen).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:10

ben benieuwd of ze reageren!
Zou iets van een 'bolderkar' iets zijn en daar dan een bak in die je kunt vullen?!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 16:14

Zoiets ja, lijkt me ideaal! Zeker in de winter, ik kan om het huis heen lopen, langs de weilanden over het asfalt. En dan het laatste kleine stukje over het pad tussen de weilanden in. Bolderkarren genoeg hier, maar een idee voor een watertankje erop schiet me niet te binnen. Ik kreeg zelfs nog het kleine maaitrekkertje aangeboden om mee te rijden (en daar dus wat achter te hangen), maar dat lijkt me in de winter niet handig. Wil ook het land niet kapot rijden. Vandaar dat het handzaam moet zijn.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:15

Eelde ligt vlak bij Groningen

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:18

Mijn tip: ga naar de Action! Daar verkopen ze nu opvouwbare plastic jerrycans voor op de camping. Daar kan 20 liter in en die kun je onder de kraan vullen. Ze kosten 2 euro per stuk oid, niet zo heel duur. Ik gebruik ze altijd om 's winters water in te doen, mijn H2Go bag is na 1 seizoen al gescheurd....
*Edit: ze zijn 10 liter, je kunt er 6 in een kruiwagen stapelen of tig achter in je auto zetten..*

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 16:21

Ik heb antwoord gekregen en tadaaa... het is dichterbij dan ik dacht (kwartiertje rijden) en ze kosten maar 75 cent per stuk!

Die ga ik dus even ophalen in ieder geval. Ideeen voor zo'n watertankje op een bolderkar (of iets wat daar op lijkt) zijn erg welkom!

Agnes75: ik moet vullen uit een grote witte watertank, niet uit de kraan. Ik denk dat het gat van zo'n opvouwbare erg klein is. Ik denk dat ik voor deze (net gevonden) hard plastic jerrycans al een trechter moet vinden. Vanuit een emmer vullen gaat wel, gat is volgens mij vrij groot, maar met een grote trechter gaat het nét even wat makkelijker. Nu dus op zoek naar een grote, plastic trechter... zucht... wat een (luxe! :D ) problemen toch...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:23

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 16:26

Gewoon een grotere, waterdichte ton... ja, dat lijkt een idee! Het mooiste is als ie op de bolderkar vastgemaakt kan worden, als ie omkiepert krijg ik m nooit meer overeind :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:26

Als je de jerrycans op de grond zet en de opening van de watertank zit hoger, kun je met een stuk tuinslang water hevelen. Gewoon tuinslang in de watertank, even aanzuigen, dichthouden met je duim en in de jerrycan laten zakken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:27

Precies! Die voertonnen hebben meestal handvaten, dus vastmaken zou niet zo moeilijk moeten zijn :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 16:33

Ik ken alleen de opening aan de voorkant: kraantje open draaien en het water loopt eruit met flink wat kracht. Eronder staat een ton met daarin een emmer, zodat we het water in de emmer op kunnen vangen en alles wat er naast gaat komt in de ton, wat we ook gewoon nog kunnen gebruiken. Ik zal vanavond eens kijken of er een makkelijke opening aan de bovenkant zit.

Ik denk dat de druk die er dan achter staat nog steeds te zwak is voor een H2go zak?