Shampoo enzoo..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_FDA

Shampoo enzoo..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 20:12

Wat is nou de beste glansshampoo? En wat is het beste voor de Manen of staart? En hoe krijg je doe hoeven mooi en de benen perfect? Wat is het beste voor een echte fabb look?

Ik heb geen idee maar wil het wel graag weten. Want de vacht dan mijn pony is dof van het stof en de vacht , manen en staart zijn futloos( heb hem net) wil nou dus een fotoshoot in mijn super mooie sprookjesjurk( gala jurk) maar bij die jurk hoort een sprookjes pony en ik krijg hem nooit 100 procent schoon ( is bij ze allemaal) hoe doe je dat nou en wat zijn de grote geheimen?

Nandor15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:36

Ik was altijd met babyshampoo en doe er daarna babyolie in. Wel vet voor je handen, maar het is tegen de klitten en de staart en manen gaan
ervan glimmen! (zorg wel dat als je het in de voorpluk doet, er geen olie in de ogen komt..)

En tja, als een pony goed in zijn vel zit, dan glans de vacht vanzelf...(denk aan goede voeding, voldoende beweging en contact met soortgenoten) Anders kun je lijnzaadolie gebruiken. Gewoon een beetje door het voer heen mengen.

oja, met een poetshandschoen of een pluk schapenvacht kun je de vacht ook laten glimmen. (is vettig en neemt stof op)

DoTiramisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:00

Ik heb een bont paard met echt heel veel witte vlekken!

Ik was haar lichaam altijd met warm water met daarin opgeloste biotex en FIJNwasmiddel van neutral ( merk maakt opzich niet uit ).
Haar staart was ik altijd ( een week van tevoren ) elke dag lang voor bijv. een wedstrijd of zo iets.

Haar benen ook gewoon met de biotex en fijnwasmiddel!
Ze heeft witte hoeven en die doe ik dan gewoon met een harde borstel en water schoonmaken, dan zijn ze ook weer mooi wit!

Owja vergeet niet de biotex en de fijnwasmiddel GOED uit te spoelen, want anders gaat het misschien irriteren voor je paardje.
En als je paardje helemaal is opgedroogd een zachte borstel erover heen, dan wordt hij/zij zo stralend als een zonnetje!!

Voor haar staart gebruik ik ook biotex en wasmiddel, evenals dr manen. En als anti - klit Cowboy Magic. Doet wonderen!!

Hier de resultaten:
http://tinypic.com/view.php?pic=f1z1wz&s=6
http://tinypic.com/view.php?pic=kbzz7n&s=6

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:05

Shampoo is wat mij betreft letterlijk allemaal één pot nat. Hoewel, voor witte vachten/manen/staart zou ik betadine shampoo van de Kruidvat gebruiken! Werkt als een tiet :Y)

Na het wassen gebruik ik soms creméspoeling van de Kruidvat, gewoon die familieflacon. Dat goed laten inwerken en weer uitspoelen. Vervolgens een anti klit serum erin, bij de Action hebben ze een hele fijne! Dan de boel voorzichtig uitkammen en als het goed is, heb je dan een mooie pony ;)

Wat betreft de vacht: een keer héél goed poetsen doet ook wonderen! Als je dan helemaal klaar bent, kunt je wat babydoekjes over de vacht halen, dat neemt echt supergoed het stof op!

Daissje89

Re: Shampoo enzoo..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:21

ik gebruik ook altijd babyspulletjes :P lekker glimmen!