Extensions voor in de manen: ervaring?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Extensions voor in de manen: ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 16:04

Ik trof mijn fries gisteren zo aan in de wei:
Afbeelding

Omdat ik de rest niet wil afknippen, maar hem ook niet met een hap rond wil laten lopen, dacht ik om extensions bij hem in te (laten) zetten. Nu kwam ik op deze site: http://www.paardenextensions.nl/page/10 ... ons-zetten
Om nu 150 euro + reiskosten neer te tellen om hen de extensions in te laten zetten gaat me wat ver, maar ik zag dat zij dus ook losse bosjes paardenhaar verkopen wat je zelf in kunt vlechten in de manen. Dit blijft dan tot een half jaar zitten.

Heeft iemand ervaring met deze website of met extensions in het algemeen? Ik heb al gezocht op bokt, kwam vooral oude topics tegen :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:09

Zonde zeg. Ik heb geen ervaring met de website. Ik haal als ik bij die van mij extensions inzet de haar uit haar eigen staart die is vol genoeg om de manen enigszins op te vullen. Het is best makkelijk om het zelf te doen. Ik doe het altijd met stiekies maar ik laat ze nooit half jaar in zitten. Op een gegeven moment gaan ze zakken want het haar groeit en het eigen haar valt uit wat dan weer kan gaan klitten met ander uitgevallen haar en wordt het lastiger om straks uit te kammen en je kunt ook dan weer de gegroeide haren mee afbreken. Wat je dan ook kunt doen is bijvoorbeeld na 2 maanden of zo soms een pluk eruit halen om goed uit te kamen en weer terug in te zetten. Dan hoef je niet alles in een keer er weer uit te halen en terug in te zetten.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:12

Kun je niet de manen vlechten en in vlechten houden totdat de pluk weer is aangegroeid? Dan valt de hap niet meer zo op.

mallerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:21

Ik heb bij een van mijn paarden extentions in de staart gezet.
Het haar had ik ook besteld via die website,kreeg er een gebruiksaanwijzing bij.
Het werkt prima,en je ziet er eigenlijk niks van :-)
Het blijft zeker wel paar maand zitten als je het goed strak invlecht.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:25

misschien kan je als je dit veel te duur vind ook gewone (nep) extensions nemen.
iemand op stal deed dit ook, gewoon hele goedkope. dit blijven natuurlijk niet zitten, maar je kan ze dan voor dat je gaat rijden er in klikken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:41

PP ---> VSW

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 20:59

Tigra_ schreef:
Zonde zeg. Ik heb geen ervaring met de website. Ik haal als ik bij die van mij extensions inzet de haar uit haar eigen staart die is vol genoeg om de manen enigszins op te vullen. Het is best makkelijk om het zelf te doen. Ik doe het altijd met stiekies maar ik laat ze nooit half jaar in zitten. Op een gegeven moment gaan ze zakken want het haar groeit en het eigen haar valt uit wat dan weer kan gaan klitten met ander uitgevallen haar en wordt het lastiger om straks uit te kammen en je kunt ook dan weer de gegroeide haren mee afbreken. Wat je dan ook kunt doen is bijvoorbeeld na 2 maanden of zo soms een pluk eruit halen om goed uit te kamen en weer terug in te zetten. Dan hoef je niet alles in een keer er weer uit te halen en terug in te zetten.

Van de staart in de manen? Is dat niet een andere haarstructuur dan? En kun je een beetje uitleggen hoe je dat vlechten moet doen? :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:55

Als het goed is zijn de bossen haar die je koopt ook afkomstig van de staart omdat deze de meeste lengte heeft die je nodig hebt om het ook voor paarden met lange manen passend te maken. Het verschilt wel wat maar als je dunne plukken pakt zie je niet echt veel verschil. De kunst is om veel en dunne plukjes te pakken dan krijg je een beter resultaat dan als je grote/dikke plukken pakt.
Ik zal zo even foto's zoeken van het voor en na resultaat bij mijn paard. Verder gebruikte ik de techniek die ze ook bij mensen gebruiken voor bijvoorbeeld dreads in te zetten of vlechtextensions. Kan ik ook wel even een filmpje van zoeken.

Ik heb alles gevonden.

Dit is ongeveer een filmpje hoe ik het doe omdat ik het met staart haar doe en mijn paard niet erg lange manen heeft gebruik ik het staarthaar dubbel dus die vouw ik in het midden zoals je met de dreads ook ziet:
http://www.youtube.com/watch?v=euBvz5CR3Ps

Wat je kan doen om het meer houvast te geven is om het "nep"haar in 3 plukken samen met het echte haar in 3 plukken mee te vlechten. Blijft het beter zitten.
Verder weet ik niet wat voor beschrijving je erbij krijgt dus misschien dat ze daar een andere techniek hebben.

Dan de foto's van mijn voor en na resultaat:
Afbeelding

En direct erna:

Afbeelding
Afbeelding