Hulp nodig bij zadelkast

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyShet

Hulp nodig bij zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 11:23

Al jaren slingeren mijn paarden spullen gewoon door het huis, overal ligt wel iets wat met me pony's te maken heeft. Hier is niet alleen me moeder niet echt blij mee maar nu begin in het zelf toch ook een beetje zat te worden omdat ik ook geen vast plekje heb voor de zadeltjes. Ik heb twee shetlandpony hengsten waarvan er 1 nu onder het zadel loopt. Hij heeft dus een zadeltje wat op dit moment gewoon bij de wei in een kist ligt die niet op slot kan. ;(

Nu wil ik dus een zadelkast/kast waar ik gewoon bijna al me spullen in kwijt kan zodat ik het ook niet meer hoef te zoeken. Hij komt dan gewoon thuis te staan in de schuur of in me kamer. Ik heb geen idee wat voor afmeting handig is en welk materiaal of de hoogte. In het foto verzamel topic van bokts mooiste zadelkasten/kamer heb ik al even gekeken maar iedereen heeft wat anders en daardoor weet ik helemaal niet meer wat nou slim of handig is.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen. Om jullie even een beeld te geven wat er in moet: 2 zadels(1 westernzadel), 3 hoofdstellen, dekens/dekjes, longeerspullen, bandages/peesbeschermers, poets- en verzorgingsspullen, een berg halsters, touwen en nog wat losse spullen.

tamary

Re: Hulp nodig bij zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:53

Westernzadelkast is 80x80 volgens mij. Maar als alles op je kamer moet (schuur kan als het droog en muisvrij is) zou ik een paar plastic kratten (doorzichtig zodat je kan zien wat er in zit) een grote poetskist en 2 schragen halen (5 euro bij praxis bv) Rekje wat je aan de deur kan hangen (action bv) voor je hoofdstellen en klaar.

Duhelo

Re: Hulp nodig bij zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:19

ik heb zon legerkast voor mijn zadels (barefoot london en barefoot arizona) en hoofdstellen.
vroeger zat er een zadelsteun in (tafelpoot), met daarboven 2 planken, en op een wand de hoofdstelhouders (3)
nu heb ik er een metalen ladenkast bij, dus heb de planken eruitgehaald, nog een tafelpoot erboven gemaakt, en 2 hoofdstelhouders op de deur.
dus nu als de deur openstaat hangen mijn trainingshoofdstellen + halsters aan de deur, zadels in de kast, en alle andere hoofdstellen hangen dieper in de kast.
kan er eventueel wel eens een foto van maken

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 15:23

tamary schreef:
Westernzadelkast is 80x80 volgens mij. Maar als alles op je kamer moet (schuur kan als het droog en muisvrij is) zou ik een paar plastic kratten (doorzichtig zodat je kan zien wat er in zit) een grote poetskist en 2 schragen halen (5 euro bij praxis bv) Rekje wat je aan de deur kan hangen (action bv) voor je hoofdstellen en klaar.

Dat idee van de plastic kratten vind ik wel een goede, dat ga ik is uitproberen. Bedankt, voor de tip! Ik heb namelijk ontzettend veel losse spullen.
Hebben jullie ervaring met een losse zadelsteun, die je dus gewoon neer zet op de grond en dan je zadel er over heen doet. Ik heb mijn westernzadel op een zadelsteun aan de muur maar ik kan er geen tweede bij hangen.

Verder nog goede tips of ideeën? :D