DRINGEND: prijs weide Aarschot (vlaam Brabant)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellykeuhh

DRINGEND: prijs weide Aarschot (vlaam Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 09:52

HoiHoi,

Ik moet zo meteen mijn antwoord geven aan het immobiliënkantoor..

Ik zou een weide kunnen kopen van +-20a voor 6800 euro in Aarschot (België)
Hier komt nog eens +-2000 euro bijkomende kosten bij (notaris, belastingen,... ) => +-8800
Het is een droge weide en is voor een groot deel reeds afgespannen. Geen watervoorziening of elektriciteit aanwezig.
Ze loopt lichtjes schuin af naar de straatkant.

Wat is jullie mening? Is dit teveel? weinig? ,...
Als ik later ga samenwonen zou ik deze graag terug verkopen aan de prijs dat ik betaald heb. dus 8800 euro.

Mvg,

Kelly

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:57

Je kan beter enkele notarissen bellen en informeren naar de recent verkochte vergelijkbare eigendommen. (Dus weidegrond in de regio.)
En dan vooral niet vergeten te vragen naar de oppervlakte in combi met de prijs.
Maak er een privé marktonderzoekje van. Die notarissen gaan je daar doorgaans graag bij helpen en dan heb je veel nauwkeurigere info dan de mening van enkele bokkers. ;)

Lynn_Nikita

Re: DRINGEND: prijs weide Aarschot (vlaam Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:50

Het is per regio verschillend dus kan je niet helpen
Ik zou hier rond de 4 euro per m2 betalen dan zit je met 20 are op 8000 euro excl notariskosten

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:36

Ik zit er 10km vandaan en hier is de prijs +/1 €35.000 per ha.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:45

Ik zit in Antwerpen (quasi centrum) en per hectare betaal je hier al snel €70-80 000, dus dan kom je toch op bijna het dubbele van wat jij gaat betalen. Grondprijzen stijgen alleen maar, toch zeker in deze regio. En uit de hand kopen is altijd voordeliger, want met de openbare verkopen gaan ze nog meer de lucht in!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:52

op deze website: http://www.boerderij.nl/Home/Grondmarkt ... ansacties/
kun je zien voor wat voor bedragen grond verkocht wordt.
De prijs is natuurlijk afhankelijk van de grondsoort en de bestemming: Ine23 dat zal vaak bouwgrond zijn, met die prijzen, gewoon agrarisch kost minder

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:55

Nee hoor, ik weet waarover ik spreek want ik heb zelf 1 hectare in bezit na lang zoeken, informeren over prijzen, openbare verkopen afstruinen, ... ;) . In centrum Antwerpen betaal je net hetzelfde als centrum Amsterdam om maar iets te zeggen.
Bouwgrond van 1 hectare? Die prijzen zijn toch echt €1 miljoen hier... (vind je ook niet, zo'n groot stuk wordt bijna zeker in een perceel of 5à10 verdeeld)
Voorbeeldje: in onze familie bezit iemand ook een hele kleine bouwgrond waar net een smal rijtjeshuis op past en een minituintje. Maar zo 'goed' gelegen (ik wil er niet wonen, maar mensen die in Brussel werken en dagelijks over en weer rijden wel) betaal je toch gemakkelijk €100 000. En dan moet je er nog op gaan bouwen -O-

Edit: Het verschil met het platteland en de grootstad is niet normaal, maar het is er jammer genoeg wel. Je betaalt in sommige delen van België maar €15 000 voor een hectare bouwgrond, hier betaal je minimaal het viervoudige (en dan moet je nog notariskosten gaan rekenen).

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:43

Kelly je kan op google zoeken wat de gangbare prijzen zijn voor weidegrond per are :j zelfs per gemeente vind je ook terug, heb ik toch ooit opgezocht.. Wel goed zoeken en zien dat je geen bouwgrond neemt :D