Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bloemkool schreef:De hengstenvlecht heb ik uitgeprobeerd, maar ik denk toch dat ik iets fout doe ;p want ik krijg het niet voor elkaar hem bij de haarlijn te houden (om het zo maar even te noemen) hij loopt bij mij richting de hals.. vlecht ik gewoon niet strak genoeg?
Wuis schreef:Bloemkool schreef:De hengstenvlecht heb ik uitgeprobeerd, maar ik denk toch dat ik iets fout doe ;p want ik krijg het niet voor elkaar hem bij de haarlijn te houden (om het zo maar even te noemen) hij loopt bij mij richting de hals.. vlecht ik gewoon niet strak genoeg?
Dan vlecht je niet strak genoeg. En je vlecht waarschijnlijk meer opzij ipv naar achteren. Wat ik altijd deed was op een krukje naast/boven het paard gaan staan. En dan echt naar achteren vlechten. Dan krijg je een mooie strakke vlecht die langs de hals loopt ipv naar beneden. Wat ik ook nog als tip kan meegeven is wanneer je klaar ben met de vlecht langs de nek, er eerst een elastiekje in doen. En daarna verder naar beneden vlechten met het laatste stuk (het stuk dat los naar beneden hangt zeg maar). Dan blijft het wat langer zitten.