Onze paardjes gaan binnenkort naar een andere stal. Ze lopen dan overdag samen op hun eigen weitje en staan 's nachts op stal. Met de hitte van dit moment vraag ik me af hoe ik een schuilmogelijkheid kan creëren, omdat die niet van nature aanwezig is. Ik vraag me af of een degelijke partytent, mits goed gezekerd aan de grond, een oplossing zou kunnen zijn? Ik kan me voorstellen dat ze die als schuurpaal gaan gebruiken en dat 'ie in no time plat ligt. Wie heeft hier ervaring mee?
Een partytent kan wel degelijk.. Snel en goedkoop te zetten. Alleen wel zien dat je ze goed vastzet, en bij stormweer wel even afbreken. Ik heb er een tijdje eentje op mijn weide gehad. Die was 6 meter x 3 meter. De 2 korte zijdes waren open, de lange zijdes niet. Er ontstond dus een soort tunneltje. De binnenkant van die 'tunnel' heb ik dan met stroomdraad afgezet, zodat de paarden er niet tegen konden schuren. (En aan de buitenkant mogen ze er natuurlijk ook niet tegen schuren!)
Wel duurder dan een party-tent maar wel superdegelijk zijn de tenten van Growi in Nederland via cavalo verkrijgbaar. http://www.cavalo.nl/stallen/buitenstal ... ent-1.html orienteer je wel of de gemeente geen verordening heeft voor semi-permanente bouwsels in de weide.
friesiszwart
Geplaatst: 21-08-12 12:42
ik zou eerst naar de mogelijkheden kijken die de gemeente toestaat. Bespaar je een heleboel kosten.
Bij ons is namelijk niets toegestaan door de gemeente