Maan; 24/7 buiten, of toch niet??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Maan; 24/7 buiten, of toch niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 20:30

Ik ben zo aan het twijfelen... Maan staat nu 24/7 op het land, en dat gaat redelijk goed.. Voornamelijk aan het begin toen ze nog erg veel gras hadden zag hij er prima uit. Nu zit het zo, dat het land nu vele malen kleiner is, en er af en toe een stukje bij komt. Maan is daardoor erg afgevallen, maar met bijvoeren gaat het opzich ook goed. Ik wilde hem eigenlijk ook de winter 24/7 buiten houden, maar ben vreselijk aan het twijfelen doordat hij nu al zo veel was afgevallen. Er word dan wel kuil bijgevoerd, en ik blijf hem gewoon zelf bijvoeren. Hij word niet geschoren maar krijgt wel dekens op, en de paarden hebben een rij bomen waar ze redelijk onder kunnen schuilen.

Hij heeft vorige winter 's nachts op stal gestaan, en dan de hele dag het land op.

Daarvoor heeft hij een lange periode vrijwel alleen maar op stal gestaan.

Wat denken jullie; zou hij het aankunnen om, met genoeg bijvoeren, 24/7 buiten te staan? Hij is trouwens een KWPN-er van 1.74 en 7 jaar jong.

Marloes__

Re: Maan; 24/7 buiten, of toch niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:51

Ik ben er zoiezo geen voorstander van als paarden geen mogelijkheid hebben om te schuilen. Een rij bomen is naar mijn idee niet genoeg.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 23:15

indd Vergeten te vermelden; in de winter gaat de koeienstal ook open, daar mogen ze dan in schuilen. Plus ze hebben ongeveer 15 hectare :)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:18

Dan zie ik geen probleem! Voldoende ruwvoer blijven geven en goed naar je paard blijven kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:38

Kan makkelijk, mijn paard staat sinds september ook 24/7 buiten zonder schuilstal maar wel eventuele boxen beschikbaar maar daar heeft ze nog niet in gestaan. Ook niet in de winter, ook al kwam ze daar wel iets schraler uit maar is zo weer goed aangekomen en dat terwijl ze toch al iets ouder word en voorheen elke avond op stal stond, heb het idee dat ik een veel relaxer paard heb.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:39

mijn 2 pony's stonden al 12 jaar in de winter op stal en die hebben afgelopen jaar voor het eerst buiten gestaan, ook met -20 zonder deken en dat is prima gegaan.
Als ze maar schuilmogelijkheid hebben en voldoende ruwvoer.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 08:03

Bedankt voor de reacties :) Ik denk ook dat het wel kan, maar was zo aan het twijfelen geslagen! Ik denk dat ik gewoon mijn stal aanhoud, maar hem wel buiten laat staan... En dan gewoon kijken hoe het gaat, gaat het niet kan hij dan altijd weer naar binnen :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:36

met dekens op hoeft hij zichzelf al veel minder warm te houden, er is schuilmogelijkheid en lekker veel ruimte. zou het gewoon aankijken, met ruim ruwvoer moet het wel goedkomen lijkt me .

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:33

Ik dend dat het wel zou kunnen hoor gewoon deken gebruiken en veel ruwvoer geven ! (: