hoeveel veulens kunnen er op 1 ha?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

montiej

hoeveel veulens kunnen er op 1 ha?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 14:10

hallo,

Ik ben bezig een stuk weiland te huren van 1 ha, maar nu vraag ik mij af hoeveel veulens hier op kunnen lopen. Er komt sowieso 1 shetlander veulen op en dan van iemand anders nog wat paarden veulens.
Er staan 2 boxen op die ik als schuilstal wil gebruiken.
Ook zou ik graag het land in 2 stukken willen verdelen, zodat ik een stuk heb wat ze in de winter kunnen vertrappen maar dan in de zomer nog een mooi grasland hebben in het andere stuk.
Ik voer de shetlander elke dag vitamine korrel bij en de paarden veulens krijgen wat hun eigenaar wil dat ze krijgen.

Verder ben ik nog aan het twijfelen of ik ze 24 uur per dag toegang zal geven tot hooi(wel in een slowfeeder).

Wie kan mij hierbij helpen?

Sky_As

Re: hoeveel veulens kunnen er op 1 ha?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:11

Hier bij ons hanteren ze 2 of 3 paarden per ha..... En aangezien veulens ook volop eten omdat ze in de groei zijn, zou ik dit aantal toch wel ongeveer aanhouden

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 14:13

Sky_As schreef:
Hier bij ons hanteren ze 2 of 3 paarden per ha..... En aangezien veulens ook volop eten omdat ze in de groei zijn, zou ik dit aantal toch wel ongeveer aanhouden

Oke dankje. geld dit ook al je het land in 2en deelt? En als je onbeperkt hooi bij voert?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:22

hangt er natuurlijk vanaf. Als paarden niet afhankelijk zijn van het gras, en je voert ze volop bij, dan kunnen er op 1 ha misschien wel 10....(zullen ze het gras wel kapot lopen, maar dat hebben ze toch niet nodig).
Als je het land in 2en`deelt, en hooi bij voert, dan moeten er een stuk of 5 ook wel passen.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 14:32

oke bedankt!

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 16:29

Hoe zit dat dan met shets?