manen aan 2 kanten gelijk knippen/snijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

manen aan 2 kanten gelijk knippen/snijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 14:03

er zijn veel topics over manen knippen, maar mijn antwoord niet gevonden.

ik heb een gelderse met een dikke bos manen. ze hangen dan ook 2 kanten op. nu houd ik ongeveer een handbreedte aan voorde lengte van de manen, maar als ze dan naar 2 kanten hangen heb ik altijd dat de ene kant langer is dan de andere kant.

nu heb ik een snijmes gekocht (trekken wil ik niet, zonde om de manen uit te dunnen).. ik maak de manen dan nat en hang ze naar 1 kant, dat snijd (of knip) ik ze op de gewenste lengte.... en als de manen dat droog zijn en ze gaan weer naar 2 kanten hangen zijn ze dus ongelijk...

hoe doen jullie dit?

Jes

Re: manen aan 2 kanten gelijk knippen/snijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:27

Manen omhooghouden tijdens het snijden??

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:29

Het is logisch dat ze dan ongelijk worden. Wordt knippen wel mooi?

Omhoog houden is inderdaad een goede oplossing (net als een kapster). Of anders toch aan 2 kanten laten hangen en een centimeter pakken :P

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:33

Saffier schreef:
Manen omhooghouden tijdens het snijden??

Lijkt mij ook de makkelijkste oplossing...
Verder kan knippen/snijden wel mooi worden hoor, als je er maar aandacht aan besteed. Ken ook mensen die de manen knipte waarbij het er uit zag alsof het paard door ratten was aangevreten := Ik knip zelf altijd met erg veel precisie en ben dan ook vrijwel altijd tevreden. De eerste twee dagen vind ik het minder mooi. Maar dat vind ik ook als ik zelf naar de kapper ben geweest. Dan is het zo onnatuurlijk recht...

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:37

ik houd de manen altijd omhoog en dan snijd of knip ik ze. Ziet het er ook niet zo gemaakt uit. Wel knip ik het nog iets bij als ze hangen, maar de "grote stukken" houd ik de manen omhoog, netzo als bij de kapper.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 14:49

maken jullie de manen nat als jullie ze knippen?

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:54

Hier hetzelfde probleem. Wanneer je ze knipt terwijl je de pluk omhoog houdt worden de manen evengoed scheef voor wanneer ze naar 1 kant moeten om gevlochten te worden. Dus ook niet helemaal de oplossing :')

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:56

Ik heb dat probleem ook,ik maak ze gewoon aan 2 kanten korter,dus hoe de manen vallen.

Ik maak de manen niet nat.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:57

CKR schreef:
Hier hetzelfde probleem. Wanneer je ze knipt terwijl je de pluk omhoog houdt worden de manen evengoed scheef voor wanneer ze naar 1 kant moeten om gevlochten te worden. Dus ook niet helemaal de oplossing :')

Ja wat jij wilt is het beste van 2 werelden! Dat kan natuurlijk nooit... Je zult daar een keuze in moeten maken.

Ik knip altijd als de manen nat zijn. Dan bijpunten als de boel weer droog is en het in de natuurlijke houding hangt. Dat vind ik persoonlijk altijd nog het beste resultaat geven.

rollster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:30

gewoon aan 2 kanten laten zitten, want zo gaat het uiteindelijk toch weer zitten.
dus gewoon knippen/snijden hoe de manen vallen. (met de valling mee gaan)