Welke struik voor paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Welke struik voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 21:56

Ik heb in onze tuin nog een plekje waar we graag struiken willen planten. Dit is niet in de wei. De pony`s kunnen er niet bij. Nu lijkt het mij wel leuk als we een struik kunnen planten waar we af en toe takken kunnen afsnijden en aan de pony`s kunnen geven om te knabbelen.(Wilgenbomen hebben we al staan, nu zoeken we nog een struik). Helemaal top zou zijn als er voor onszelf noten of vruchten op groeien

Iemand leuke\lekkere ideeën?

colunder

Re: Welke struik voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:27

Hazelnoot??

b485

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 08:52

Lusten ze graag hazelnoot struik?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:44

Hoe hoog wil je ze hebben?
Van die kleine appelboompjes zijn misschien ook wel leuk, die bloeien ook nog zo mooi.
Gele kornoelje is een hele bekende struik, maar zelf vind ik die niet zo mooi qua groeiwijze. Let op want de andere kleuren zijn wel giftig! (ik wou zo een die van die mooie felrode takken krijgt maar dat ding is dus wel giftig)
Wat ikzelf een mooie struik vind, is Amelancier (of hoe je het ook schrijft, het krentenboompje). In de tijd dat hij bessen draagt mag je het echter niet voeren.

Als je meer richting een haag zat te denken, wellicht gewoon beukjes? Kun je ook nog mengen met iets eetbaars voor jezelf waarvan je de takken dan niet aan de paarden geeft.
Esdoorns vind ik zelf een mooie bladvorm hebben, maar ik weet niet of de paarden die graag eten.

Als een bodembedekker ook een optie is, is het misschien leuk om bosaardbeitjes te doen, mmmm!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:51

Paarden zijn gek op beukentakken inderdaad.

Vosjeloverx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:56

Je kan ook gewoon een appelboompje :) vind ik altijd gezellig staan en de paardjes vinden het lekker :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:56

Hazelnoot, beuk en appel zijn alleen wel bomen waar je vrijwel niet aan snoeit/knipt omdat ze vrij traag groeien. Ik denk dat je dan beter op zoek kunt naar een boom/struik die sneller groeit als je het als lekker hapje wilt gebruiken. :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:58

Vlier, berk. Linde.

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:00

Rozenbottel,

Bij ons vinden de paarden het zo lekker dat ze de takken met stekels en al opeten. De rozenbottels zelf doen het al helemaal goed, en is nog goed voor ze ook.