Ik heb een paard en die heeft een enorme klittenbos van zijn staart gemaakt. Het is echt een hele dikke streng inelkaar gedraaid haar (met van die distelklitten erin). Heeft iemand een tip hoe ik die klit kan ontklitten zonder meteen de hele staart te moeten afknippen?
kohtje
Geplaatst: 12-08-12 19:12
Antiklitspray er in en uit pluizen. Daarna even goed wassen en antiklit er in en dan bij houden.
Deze http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... sourceID=0 gebruiken en daarna heel voorzichtig, plukje voor plukje, de klitten eruit peuteren. Heel veel succes en niet vergeten de planten op het weiland te rooien en weg te halen.. Anders kun je zo weer beginnen..
Natasja71
Geplaatst: 13-08-12 10:07
Staart vochtig maken, insmeren met driehoek vloeibare zeep en dan met de hand helemaal uitpluizen. Zo eens de staart van mijn paardje dat allemaal van die klis-bollen en klitten in haar staart had. Even werk, maar met iets dat beetje glijdt (dus zou ook shampoo oid kunnen zijn) wriemel je die knopen en plantdelen er het makkelijkst uit.
Daarna lekker wassen en is weer als nieuw! Ben toen wel meer als een uurtje bezig geweest (stoeltje erbij en paardlief een hooinet)
Bedankt voor de tips. Ik ben nu een hele tijd bezig geweest met antiklitspray en daarna ontklitten. Het is echt een hele klus maar ik ben nu bijna klaar, alleen bij de staartwortelpunt zit nog een knot. Met een beetje mazzel krijg ik die vannavond er ook nog uitgefrutteld. En dan heeft ze weer een mooie staart
Ze is gelukkig braaf met stilstaan als ik aan het peuteren ben, alleen moet ik af en toe de staart teruggeven zodat ze de vliegen van zich af kan slaan
Fijn dat de staart weer netjes is. Dat was een hele klus. Controleer je weiland nu op distels anders kun je binnen de kortste keren weer opnieuw beginnen.
Ik zal er zeker voor zorgen dat ze niet meer in de distels kan zitten met haar staart, dat is voor haar ook veel fijner. Dan kan ze lekker vliegen wegmeppen met een 'echte' staart ipv een streng klitten
haha wat een klus maar geen vervelende klus was het met dit warme weer ik gebruik de cowboy magic detangler en shine en die is zo lekker en fijn voor de staart en manen