pyjama dag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fabjheu

pyjama dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:55

hi,

ik ben in de strijd met mijn ouders voor mijn eigen knol maar nu hadden ze een vraag waarbij ik me afvroeg wat de mede mens zou doen:

stel het is vakantie en je wilt een pyjama dag maar je moet naar je paard en je hebt geen bijrijders

wat zou je dan doen ( realistisch ) en je paard staat op een stal met weide gang waarbij ze m er waarschijnlijk op zouden zetten.

Nevaeh

Re: pyjama dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:56

Wat moet dat moet.
En je kan toch ook lekker in je joggingbroek gaan? :)

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:56

Ten alle tijden naar mijn paard! paard is eigen keuze enne je kan gerust in je pyama gaan haha!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:57

lekker in joggingbroek naar je paard en daarna lekker weer terug je bed induiken!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:59

Als je een eigen paard hebt, wil je niet eens meer een pyjama dag!

mika11

Ik ga ook wel eens een dag niet naar m'n paard.
Omdat ze wordt verzorgd en de hele dag op het land staat.
Maar niet door pyamadagen, daar heb ik geeneens tijd voor. :D
Maar bijvoorbeeld als ik lange dagen moet werken.

Thats_Me

Moet ik mij bij een pyama dag voorstellen dat je dus de hele dag je pyama niet uit komt en alleen maar op bed/bank blijft hangen? Dat zou ik alleen maar doen als ik ziek ben :=

Verder paard gaat altijd voor en als je echt graag een eigen paard wilt dan heb je altijd wel de energie om te gaan.

showteam

Zitten jullie weleens de hele dag in een pyjama? Haha, ik niet maar mijn paarden staan thuis (24/7 weidegang) als ik geen zin heb ga ik alleen even bij ze kijken of alles goed is, geef ze een appel oid en dan weer naar binnen :)

BaileyMix

Als je paard lekker altijd buiten staat met voldoende eten/water en vriendjes kan het echt geen kwaad om eens een dagje maar een half uurtje te gaan i.p.v. rijden etc.

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:01

Ik geef mijn paard minimaal een dag per week een rustdag. Hij kan gewoon iedere dag op de wei, dus dat maakt niet echt uit.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:05

mijn paard staat op het moment tijdelijk even een flink stuk van hui (5 kwartier met de auto), ik ga er nu 2 of 3 keer per week heen, voor de rest red hij zichzelf best op de wei (word wel elk dag naar gekeken)

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:11

eenmaal een paard moet je er ook elke dag voor zorgen!!!!
ziek of niet, lui of niet, zin of niet.

anders neem een verzorgpony :')

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:12

Ik heb ook wel eens van die dagen. Maar ik heb een twenter die dag en nacht op het land staat en enkel met onweer of ontzettend slecht weer naar binnen word gehaald of hij gaat op het pleintje. Ik heb met mijn weide genoot vaste dagen om het mest van het land te halen. Dat is de ene week 4 keer, de andere week 3keer. Weide genoot woont namelijk bij stal. Ik vind dat heerlijk. Zo heb ik toch mijn vaste dagen waarop ik lekker kan trutten met mijn paard, beetje poetsen ofzo ensoms wat spelen in de bak. Voor de rest mag hij nog lekker paard wezen en laat ik hem dan ook met rust. Vind hij heerlijk ha ha! Kan jij niet zoiets afspreken? Voor de rest zou ik zeggen, wat moet moet, je hebt een keus gemaakt en ik zou me hartstikke schuldig voelen als je niet heen gaat. Ik vind dat je dat toch een soort van verplicht bent tegenover je paard. Zeker als je niet zeker weet of hij wel binnen of buiten word gezet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:26

ik ben maar 4 dagen per week bij mijn paard, heb een fulltime baan en paard staat in volpension.
Als het eens heel druk is of we gaan bv een keer uit eten ga ik een keer minder, vind ie niet erg hoor.

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 21:49

haha

ik zei ookal dat ik dan daar niet eens aan denk en qua verzorgpony; vind er maar eens een ( EEN GOEDE )
ik heb er nu al 9 gehad en ben nog 13, ( allemaal verkocht of buiten een straal van 10 km ) dus ja...

en wat ik nu lees heb ik ook wel een goede achtervang ( prima manege waar ik al jaren rijd en EINDELIJK gaat verhuizen nouja ALS DE VOGELBESCHERMING EEN ENKELTJE ONBEWOOND EILAND krijgt ( ze zijn al 9 jaar bezig en het begint nu echt te vervallen!! )) maar als de nieuwe stal er is wordt het super!!

www.manegehillegom.nl :D nouja dat ter zijde maar ik ken ze daar en stel ik ben ziek zetten zij m wel buiten :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:52

Schop onder me kont en toch even langs gaan.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:57

Gewoon lekker langs je knollie gaan, al heb je misschien even geen zin (ikzelf wil altijd bij me paardje zijn maarja :') ), als je je paardje gaat knuffelen en verzorgen wordt je vanzelf wel weer blij dat je er heen bent gegaan :D
Tenminste, ik wordt gewoon happy als ik bij Stella ben haha :o

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:58

fabjheu schreef:
hi,

ik ben in de strijd met mijn ouders voor mijn eigen knol maar nu hadden ze een vraag waarbij ik me afvroeg wat de mede mens zou doen:

stel het is vakantie en je wilt een pyjama dag maar je moet naar je paard en je hebt geen bijrijders

wat zou je dan doen ( realistisch ) en je paard staat op een stal met weide gang waarbij ze m er waarschijnlijk op zouden zetten.

Dit vind ik nog eens een voorbeeld van een wel heel slecht excuus en dan ook nog op bokt naar meningen van andere vragen... Als je hier al over twijfelt over het wel of niet heen gaan naar je paard, omdat je zo graag een lekker lui dagje wil hebben, dan moet je al niet eens over een eigen paardje gaan nadenken...

Sorry, als het wat kort door de bocht is, maar wel hoe ik er zelf over denk. ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:05

Ik heb een eigen paard, en ik heb ook weleens een dag geen zin. En dan ga ik niet. Ze wordt binnen en buiten gezet en ze krijgt te eten. Prima. Hooguit ga ik 's avonds eventjes een broodje voeren als er iemand zin heeft om me te rijden, maar ja, ik heb ook weleens een pyjama dag...

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 22:08

ik weet niet hoor maar mijn ouders zeiden dit terwijl ik direct zij dat ik hoe dan ook ga en dat weten ze door ervaring van verzorg paarden dat ten eerste en ten tweede mijn ouders hebben al gezegd dat het gewoon was om mij te testen hoe graag ik het nou wil en ik vraag het omdat ik gewoon nieuwschierig ben ja!

al is het 12 uur 's nachts en onweert het als mijn paard dan ziek is zou ik er heen gaan

ik heb al veel gedaan voor paarden !

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:10

Oh ja, als ze ziek is ga ik ook wel. Maar k vind het klets dat je niet aan een paard zou mogen denken als je je afvraagt hoe dat gaat als je n dagje vrij wilt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:12

it_is_me schreef:
fabjheu schreef:
hi,

Dit vind ik nog eens een voorbeeld van een wel heel slecht excuus en dan ook nog op bokt naar meningen van andere vragen... Als je hier al over twijfelt over het wel of niet heen gaan naar je paard, omdat je zo graag een lekker lui dagje wil hebben, dan moet je al niet eens over een eigen paardje gaan nadenken...

Sorry, als het wat kort door de bocht is, maar wel hoe ik er zelf over denk. ;)

Dat vind ik idd kort door de bocht :o
Ik heb inmiddels bijna 13 jaar paarden en er komt in die jaren echt een dag dat je niet kan of wil. De tijd dat ik met een emmertje naar stal ging om in over te geven als ik echt ziek was is echt verleden tijd. Ik heb 2 pony's op eigen land staan en het moet gek gaan wil ik daar niet even heen om te voeren, maar het komt voor. En dan had ik dus maar geen pony moeten kopen?
Ik heb ook een periode een heel ziek gehad en dan moest ik er elke nacht wel een keer uit maar dat is geweest, voor noodweer ga ik er ook niet uit, ervaring leert dat ze zich wel redden.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:13

Sommige antwoorden zijn wel heel overdreven hoor. Als je paard voldoende buiten komt, zijn water en voer krijgt snap ik niet waarom je elke dag moet.

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 22:20

its_just_me : ik weet wat ik doe

ik weet waar ik aan begin en heb des noods een goede achtervang.
ik ben niet lui maar mijn zusje wel en die zat er bij en zij wil ook een paard maar ja...

ik kan zelf mijn paarden niet kwijt in mijn tuin, dan moet er het een en ander gesloopt worden ( fietsen stalling enzo )
maar in een straal van 3 km zijn veel stallen dus 15 min fietsen en je bent er sowieso .

de plaats waar ik mijn paard zou stallen heeft zeker genoeg wei dus ja

mijn toekomstige paard en ik weten wat goed is

en verder; ik weet waar ik aan begin

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:22

Idd beetje overdreven. Gaan jullie allemaal elke dag naar je paard?? Ik heb het wel gedaan hoor, maar alleen toen ik nog zelf ervoor moest zorgen dat ze beweging kregen.. Als je weet dat ze eten krijgen en buiten komen mag je toch best wel eens niet gaan? ik ga nu 4 à 5 keer per week, niet omdat ik lui ben maar veelste druk met van alles, en vertrouw verder op de stal eigenaren. Wel heb ik dat voor dat ik er kwam staan duidelijk aangekaart.. Misschien ook een goed idee voor jou om aan te geven bij de stal als je toch een paardje mag en niet elke dag kunt gaan. Weten zij en jij van te voren ook waar jullie aan toe zijn :)