Ik heb volgende week een fotoshoot en wil het paard woensdag wassen. Maar wil dat alles er mooi uitziet. Hoe kan ik het beste zijn staart wassen heb al wel gewone paarden shampoo uit de paardenwinkel. Wassen jullie het ook met conditioner?
Of na het wassen spul erin sprayen voor de glans en dat het zacht word?
cowboymagic is ook erg goed, maar wel niet goedkoop
adnil35
Geplaatst: 10-08-12 12:50
Ik was ook met 2 in 1 shampoo (van de Kruidvat) en dan antiklit/glansspray erin. Dan voorzichtjes uitpluizen of kammen. Werkt prima!
manex
Geplaatst: 10-08-12 12:50
Na het wassen wat CM erin en je hebt een prachtige staart
juliaolthof
Geplaatst: 10-08-12 12:52
gewoon glansspray // antiklit die je voor jezelf ook gebruikt als je je haar wil doorkammen ?
Mando
Geplaatst: 10-08-12 12:53
Ik was zijn witte staart met Driehoek vloeibare zeep 2x en dan CM erin laten intrekken en dan glansspray erin.
_Lobke_
Geplaatst: 10-08-12 12:54
Ik was het eerst met shampo en daarna conditioner gewoon voor mensen.
Tigra_
Geplaatst: 10-08-12 13:14
Hier gebruiken we wel conditioner maar dan alleen omdat we vorige jaar volgens mij een hele doos met conditioner voor paarden gekregen hebben maar moet zeggen is wel fijn spul hoor. Lekker zacht en glanzend daarna.
Ik was de staart eerst met zilvershampoo, als hij heel erg vies dompel ik hem eerst in een emmer met groene biotex. Na het wassen was ik de staart met conditioner en daarna nog anti klit erin.
hier ook eerst goed wassen met gewone goedkope shampoo van het kruidvat ofzo, maakt niet veel uit, en daarna 'wassen' met conditioner ( ook gewone van het kruidvat, heel goedkoop maar supergoed!) dus insmeren, staart borstelen en goed uitspoelen.. Meestal doe ik dit de avond voor een wedstrijd en de dag zelf dan gewoon cowboy magic of een andere glansspray erin.. Dan blingt ie supermooi !
Ik had altijd andere glans spray merk geen idee maar wel uit de paardenwinkel zal eens vragen of ze ook cowboy magic hebben...
Zilver shampoo? heeft jou paard een witte staart? Is dat niet te agressief? Ik was daar me eigen haar weleens mee om het weer mooi blond te krijgen (verf me haar)
Eerst de staart in de biotex. (Witte staart) en daarna was ik m nog na met shampoo, gewoon die 1€ shampoo van de Hema, en daarna met conditioner van de action. ff uitwaaien en dan equishine erin.
ik denk niet dat zilvershampoo te agressief is hoor.. Ik was mijn paard zijn benen daar ook wel mee, omdt hij witte voetjes/benen heeft. maar toch was ik de hele benen met die shampoo, ook dat deel dat voskleurig is, haha
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-12 16:09
Paard heeft geen witte staart bijna zwart. Wel 4 witte benen! neem em shampoo mooi mee dan Dankjewel in ieder geval voor alle tips
CM had de paardenwinkel niet heb nu iets soortgelijks zei ze maar dan van een ander merk..... Dus hoop dat dit ook goed werkt. Ik ga het morgen wel vast insmeren en zondag kijken hoe de staart voelt. Normaal als je spray gebruikt ook zonder te wassen voel je echt een zachte staart dus hoop dat het met dit ook goed komt. Ben het merk vergeten kan morgen even kijken.