Hooien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keandra

Hooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 18:19

ik ga hier even de vraag stellen

Zouden we het ons durven riskeren om nu gras te laten afrijden om te hooien?

Wij huren bij een boer een halve hectare aan weide. En door het mooie weer hebben we gras te veel (raar maar waar).
Ons stuk is opgesplitst in 5 delen en op 2 delen (ongeveer 2500m²) staat het gras echt heel hoog, klaar om afgereden te worden om te hooien.
Wij wonen in België en ze geven voorlopig goed weer, droog tot en met zondag bij minimum 20 tot 25°.

Als ik het nu al zou gaan vragen, kan het morgen afgereden worden in de voormiddag. Om dan uiteindelijk zondag of maandag ingepakt te worden in hooibaaltjes.

graag asap reactie, als het niet te betrouwen doen we het niet, maar we kunnen niet blijven uitstellen

groetjes en bedankt

Brittneyx

Re: Hooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:21

ik zou het nu doen
ze geven een redelijk droge week uit !
mss overleggen met de boer/loonwerker

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:25

Inderdaad even overleggen met de plaatselijke loonwerker of boer die het voor je maaien gaat. Die hebben de kennis om het goed in te schatten. De komende periode wordt inderdaad zonnig dus grote kans dat het lukt. Maar maaien blijft altijd spannend. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:32

Ik denk dat je dat best kunt doen, ze voorspellen droog weer!
Zou het dan denk ik wel zondag laten wikkelen, als je het vandaag laat maaien heeft het genoeg tijd om te drogen.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 10:21

Wel normaal wordt het deze voormiddag nog gemaaid door de boer waar we het van huren (die wilt dat altijd doen, hij pakt dan ook in).

Nu ligt het hier toch wel nat zeker, dus denk dat de boer even zal wachten tot het gras terug wat droger is om dan het af te rijden,
beter dan nu er nog even op geregend dan als het al af is.