Is dit ergens te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Is dit ergens te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 20:17

Hoi bokkers,

Voor mijn paard die insuline resistent is, de ziekte van Lyme heeft en ook nog eens luchtweg problemen heeft ben ik opzoek naar een goede stalling. Maar er zit nogal een lastig eisen paket aanvast:

Op de weide kan ze inprincipe niet. Als ze te lang staat krijgt ze overal verdikkingen: rondom de manenkam, staartwortel etc. Als ze eenmaal door heeft dat ze er maar kort op mag vreet ze zich in een keer helemaal vol en komt ze boerend van het land af, ook geen succes dus.

Ook stal is niet fijn voor haar. Binnen no time staat ze te hoesten en is ze kort ademig.

Wat dus perfect voor haar zou zijn is een grote paddock, met een grote schuilstal waar ze 24/7 zowel 's zomers als 's winters staat met een hele groep. Het liefst in Noord-holland, omgeving Alkmaar. Maar nu vraag ik me af.... bestaat dit? Want bij elke staling zit inprincipe weidegang en een box en ik wil niet dat al haar vriendjes het land op gaan en zij alleen achterblijft op de paddock..

Is er iemand die ooit zoiets heeft gezien?
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 06-08-12 20:30, in het totaal 2 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:19

Een soort hit-actief stal misschien?

Sjors

Re: Is dit ergens te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:25

Ik zou niks weten, maar mischien wel handig er bij te vertellen in welke plaats?
En wat is een boks? :')

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:27

ik reageer via PB even :)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 20:29

Sjors schreef:
Ik zou niks weten, maar mischien wel handig er bij te vertellen in welke plaats?
En wat is een boks? :')

Noordholland, liefst omgeving Alkmaar, maar verder weg is ook goed.. Als mijn paard maar goed staat.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:30

of kijken of er iemand in je buurt ook een paard heeft die niet op gras mag. zo hebben ze beide een maatje en zou je ervoor kunnen kiezen ze de gehele dag in de paddock te zetten en snachts binnen

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 20:37

__SavannaH__ schreef:
of kijken of er iemand in je buurt ook een paard heeft die niet op gras mag. zo hebben ze beide een maatje en zou je ervoor kunnen kiezen ze de gehele dag in de paddock te zetten en snachts binnen

Probleem is ze kan 's nachts niet binnen... Ze word dan met de nacht benauwder. Ik koppel haar liever niet aan 1 paard, maar aan meerdere paarden. Probleem met mijn paard is dat als ze met 1 paard staat, en dat paard gaat weg voor bijv een ritje mijn paard er gewoon door of over het draad achter aan gaat. Daarom het liefst in een groep. We hebben 1 stal in de buurt die dit heeft, alleen die is vol en ze krijgen slecht hooi. Maar wie weet wat daar in de toekomst nog mee te regelen is..

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 20:37

BaileyMix schreef:
Een soort hit-actief stal misschien?

Wat is dat :) ?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:50

Dat er een (grote) groep paarden 24/7 op een soort grote paddock staan, met allerlei attributen o.i.d. geloof ik :P En dat je dan van die soort stands hebt die krachtvoer afgeven waar ze in kunnen gaan staan. Ga even zoeken hoe het ook alweer precies was.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:51

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:53

Hit actief lijkt mij inderdaad ook wel een goeie voor jou paardje. Meestal zitten er wel vaak lange wachtlijsten op. Ik zal ook is even hier in de buurt mijn oren open houden.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:53

Een hit-actief stal is een huisvesting voor paarden waarin geprobeerd word de natuur zoveel mogelijk na te bootsen. Een hit-actiefstal valt op verschillende manieren in te delen. In de meeste hit-actiefstallen is er een soort grote paddock met een stukje verharde grond, voerstations,schuilstal en gewenningsboxen. De paarden staan daar dus meest van de tijd dag en nacht buiten en in een kudde. De paddock heeft een speciale bodem waardoor de paarden niet op modder komen te staan en het water heeft een speciaal systeem zodat het niet kan bevriezen in de winter.

Bron; http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... fstal.html

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:56

Als je op de site van Paard Natuurlijk kijkt staan er ook advertenties van 'natuurlijke' stallen. Misschien kom je daar wel wat tegen! Succes!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 20:57

super bedankt allemaal! Ik ga het uitzoeken!

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:52

Je moet even dit bekijken op bokt markt.
Ik weet niet hoe je het in een link zet. Maar dit is de titel van de advertentie. Plek vrij inloopstallen Schoorldam (NH) per 1 sept

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:44

Noord-Holland heeft geen HIT-actief helaas, sowieso weinig pensionstallen die natuurlijk zijn -O-. Maar ik weet er eentje waar nu ook al twee exhoefbevangen paardjes staan die dus ook niet op het gras komen. Zie mijn onderschrift :-)

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:06

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:20

Ik wil je niet tegen het hoofd stoten hoor,maar denk je niet dat het paard bij de slager beter af is?
Dat scheelt het paard een hele boel ellende,en jou heel veel geld.
Bovendien kun je dan een paard kopen waar je wel wat aan hebt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:25

Sorry dat ik het zeg, maar in je profiel staan foto's over rijden wat je mishandeling vindt, maar een paard wat zo slecht is, geen kwaliteit van leven heeft alleen maar kwantiteit geven, is dan ook niet echt netjes,,,

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 18:26

Is ook iets wat binnenkort misschien gaat gebeuren, ze loopt nu nog bij de kliniek en ze zijn nu met de laatste behandeling bezig als dat niks meer uithaalt, is het inderdaad einde verhaal. Tot die tijd kan ze nog lekker mee. Ze is in haar koppie nog goed en heeft geen pijn en doet het erg goed op de paddock waar ze nu staat met een paar andere paardjes :)

lenaaa98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:28

In de buurt van Amersfoort (maar dit is misschien al te ver weg..) zit een stal die naar je omschrijving voldoet. De paarden lopen dag en nacht buiten in een grote groep op de paddock, en er is een grote schuilstal aanwezig. Voeren gaat via een bepaald voersysteem. Voor meer info, stuur even een PB'tje!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 18:29

Amersfoort is inderdaad te verweg voor mij, maar het klinkt ideaal. Helaas...

lenaaa98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:29

Jammer, maar het bestaat in ieder geval dus wel!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 19:30

ja, dat geeft hoop :=

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:33

is er bij jullie in de buurt geen padock paridise systeem (of hoe je het ook schrijft?)