Noodhulp!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anniekkkxxx

Noodhulp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 15:08

http://s1113.photobucket.com/albums/k50 ... %20hoeven/

Hallooo

Hierboven in de link zie je de foto's van de hoeven van onze verzorgshetjes, veel te lang natuurlijk, maar wij kunnen er niets aan doen. De eigennaar bekapt ze veeeel te laat en als hij het doet, dan zijn ze nog te lang. Daarom groeien de hoeven van deze pony's extra snel. We weten eigenlijk niet meer wat we moeten doen, want zelf kunnen we de hoefsmid misschien een keertje betalen, maar dan houd het op. En eigenlijk zijn dat ook niet de kosten voor een verzorger..

Wat moeten we hier nou mee?

byeee

Polly
Moderator Algemeen

Re: Noodhulp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:13

wat kan bokt hieraan doen?

anniekkkxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 15:16

Misschien hebben jullie ideeën wat we hier mee kunnen doen..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:17

praten met de eigenaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:18

Idd zou ik eerst eens gaan praten met de eigenaar!

x_eva_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:18

Op blijven aandringen bij de eigenaren dat het écht heel hard nodig is...
En ze laten weten wat de gevolgen zijn van te laat bekappen.
Weet je ook waarom ze zo laat worden gedaan?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:20

Hoefsmid een keer betalen lost het inderdaad niet op want paar maanden later hetzelfde probleem.
Worden ze echt te lang en de paarden hebben er last van en de eigenaar wilt echt niet luisteren kan je de dieren politie bellen.
Zijn de hoeven weer bekapt en nog wat te lang ga dan regelmatig op het asfalt rijden en als de paarden dat kunnen wat draven op het asfalt slijten de hoeven ook misschien helpt dat wat.

Blijven aandringen is ook geen oplossing ik denk niet dat een eigenaar van een paard het leuk vind om dagelijks te horen dat de hoeven echt te lang zijn enz. Dan is de eigenaar je zo zat.
Degene ziet het zelf waarschijnlijk ook wel. Dan heb je kans dat je word weg gestuurd?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:21

Dat is wel abnormaal lang. Ik was al 10x bij de eigenaar op de stoep geweest.
En als je het zelf niet wilt betalen en de eigenaar wilt er niks aan laten doen. Zou ik 144 bellen.
Sorry maar als je dit tot stand laat komen ben je geen paard waard.
En als je de pony gratis? verzorgt, kun je misschien wel voordragen om de kosten te betalen. Zoveel is het niet en je verzorgt hem ook.

anniekkkxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 15:22

Dat vragen we ons ook af, waarom hij het niet even doet en waarom hij überhaupt paarden heeft. We weten ook niet waarom hij het niet doet.. We willen inderdaad de dieren politie gaan bellen..

anniekkkxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 15:24

Ja we zijn ook bang dat we worden weggestuurd als we teveel blijven aandringen, maar we hebben ook al echt alle spullen voor ze gekocht, meer dan 150 euro bij elkaar.. Enja, toen een andere pony die er ook bij staat heel ziek was, hebben wij er elke dag voor gezorgd, en de eigennaar keek er niet naar om..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:28

Begrijp ik goed uit je post, Ts, dat de eigenaar ZELF de hoeven van deze (zijn eigen) ponies bekapt?

De staat van de hoeven uit de afbeeldingen in je link is dermate erbarmelijk en schandalig slecht, dat ik je alleen maar kan aanraden, mits een GOED gesprek met de eigenaar van de ponies geen zin heeft, ogenblikkelijk 144 te bellen, Dierenbeschermings/Dierenpolitie etc. , dit is zonder meer ernstige verwaarlozing, en staan de hoeven er nu daadwerkelijk zo bij is het een kwestie om nu HEEL SNEL in te (laten) grijpen.

Dit is afschuwelijk, de ponies lijden hier als hoefdier absoluut ernstig onder.

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:35

jeetje! die hoeven zien er vreselijk uit.
misschien een idee om eens samen met jullie ouders te gaan praten met de eigenaar?
als eigenaar laat je dit toch niet zo ver komen..
elke gek kan zien dat dit niet kan.
als de eigenaar niet overgaat tot handelen, inderdaad toch 144 erbij halen.
is in deze situatie zeker weten nodig!
succes meiden!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:39

Dierenbescherming bellen. Kunnen ze de eigenaar aanspreken.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:43

Misschien kun je de eigenaar aanbieden dat 'jullie' de kosten en verantwoording voor de hoeven op je nemen inruil voor het mogen verzorgen van de pony's. Bekappen kost de wereld niet, maar het niet doen kan wel een wereld aan problemen veroorzaken :(.

Uiteraard kun je de dierenpolitie op bellen of de dierenbescherming, maar ik vind ook wanneer de eigenaar jou het vertrouwen geeft zijn pony's te laten verzorgen dat ook het vertrouwen moet zijn eerst samen tot een oplossing te komen eventueel met behulp van een 'ouder' en in dit geval ook een tijdsgrens. Als je nu direct een instantie inschakeld ben je de pony's kwijt ook......denk ik.

anniekkkxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 15:47

Daar heb je gelijk in, maar we hebben eigenlijk alles voor ze gedaan, al 2 jaar lang! Spullen gekocht van boven de 150 euro voor goede verzorging, dus we vinden eigenlijk dat hij wel iets aan ZIJN pony's mag doen qua verzorging..

anniekkkxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 16:17

Wat zouden jullie doen?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:17

Miss kleine tip koop een kniptang (heb je voor 12 euro) en laat 1x de hoefsmid komen en laat die je hen uitleggen kan je het later zelf doen ! Is niet al te duur en werkt toch dan maar niet zomprofesioneel ken namelijk iemand met de zelfde problemen ennheeft dit ook gedaan maar zegndat dan wel even tegen de eigenaar voordat je daar anders ook problemen mee krijgt 114 zou ik niet bellen hewel dit toch echt ernstig is je bent dan zeker de ponys kwijt ik zou eerst zelf proberen te knippen veel succes!!!

anniekkkxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 16:25

Ja maar dadelijk doen we het fout...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:27

Losse flappen aan de hoeven van mijn pony knip ik zelf ook wel eens af, en ik vijl af en toe ook zelf bij.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:35

Maar hoe kan het dan dat jullie al 2 jaar voor de pony's zorgen en nu pas vragen, of de hoeven niet te lang zijn?
Ik vind het een beetje een vreemd topic :)

myrthevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:18

Nou, we hebben al eerder geweten dat het veel te lang is hoor! ;) maar nu sinds kort gebruiken we bokt, en we wouden weten wat andere er van vonden, en wat die zouden doen..

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:22

WillBokkers schreef:
Miss kleine tip koop een kniptang (heb je voor 12 euro) en laat 1x de hoefsmid komen en laat die je hen uitleggen kan je het later zelf doen ! Is niet al te duur en werkt toch dan maar niet zomprofesioneel ken namelijk iemand met de zelfde problemen ennheeft dit ook gedaan maar zegndat dan wel even tegen de eigenaar voordat je daar anders ook problemen mee krijgt 114 zou ik niet bellen hewel dit toch echt ernstig is je bent dan zeker de ponys kwijt ik zou eerst zelf proberen te knippen veel succes!!!

Nee!!! niet zelf aan beginnen,de hoeven zijn vreselijk en hebben een goede smid nodig die er meerdere keren voor nodig heeft om de hoeven normaal te krijgen.
Na een keer kijken kan je niet zomaar ff gaan knippen met een tang een goede hoefsmid heeft een opleiding gehad en weet wat hij doet!! een leek niet en verziekt misschien nog meer als dat er nu al aan de hand is.

T.S. bel 144 dit kan niet langer en is echt dierenleed %)

myrthevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:26

Daar waren wij ook al bang voor, dat het erger zou gaan worden...

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:33

Deze hoeven zijn al tijden dramatisch en niet van vandaag of morgen,dus grijp vandaag nog in want de pony's hebben hier erg veel last en pijn van !!!! :(

myrthevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:34

Wat zouden wij hier aan kunnen doen? We weten het echt niet meer!