Hoe vaak ga je naar je paard/pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Hoe vaak ga je naar je paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 13:21

Ik heb een pony en ik voel me al gauw schuldig als ik een dag niet ga. Mijn pony is een shetxijslander, en staat het hele jaar op het land. Een paar stalgenoten van me gaan elke dag, en houden hem ook wel een beetje voor me in de gaten. Toch voel ik me schuldig als ik niet dagelijks ga, ook al weet ik dat het niet nodig is. Herkennen jullie dit? Hoe vaak ben jij bij je paard/pony te vinden, en ga je dan ook elke keer wat met ze doen, of ga je ook wel eens alleen checken/water bijvullen/voeren/kroelen?

Sjors

Re: Hoe vaak ga je naar je paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:24

Ayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:34

Ik probeer zelf 4 keer in de week naar stal te gaan en doe dan wel altijd wat (rijden/longeren) Soms komt het er niet van (hetzij door werk of prive omstandigheden) en dan voel ik me wel schuldig. Gelukkig staan ze nu dag en nacht op de wei dus krijgt ze wel genoeg beweging. Ik merk er overigens niks van tijdens het rijden qua energie. Het maakt niet uit of ik 1x in de week rijd of 4x

's winters is het wat minder omdat we alleen een buitenbak hebben dus als die bevroren is moeten we de weg op. Dan komt het nog wel met enige regelmaat voor dat ze wat minder loopt. Dan ga ik vaak naar stal om der even te poetsen en wat lekkers te geven.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:24

nu, in de vakantie, ga ik 5keer per week en dan om te rijden, poetsen, voeren. in de schoolweken ga ik 3keer per week, ik hoef niet zelf uit te mesten en als ik er niet ben wordt ze gewoon gevoerd. ik voel me dan, in de schoolweken, niet zozeer 'schuldig' want ik weet dat ze genoeg liefde, aandacht en beweging krijgt op stal maar ik voel me wel schuldig als ik in een van die 3dagen OOK niet kan (komt nooit voor eigenlijk, maar ALS... ;) ).

LieZ_Horses

Re: Hoe vaak ga je naar je paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:40

Ik ben bijrijder van een hele leuke Fjord. Ik ga 3 dagen per week naar stal en de eigenaar 4 dagen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:25