Waar goede toileteerschaar kopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Waar goede toileteerschaar kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 21:57

Sinds kort ben ik weer aan het oefenen geslagen om het haar uit de oren van mijn paard te kunnen knippen. Ze vind dit heel eng. Nu heb ik laatst samen met mijn instructrice geoefend en zij zei dat het van belang was dat ik een goede scherpe schaar zou hebben zodat ik niet per ongeluk aan het haar kon trekken als het knippen niet lukt (want dan maak ik haar weer bang). Mijn schaar is inmiddels een beetje bot geworden door het zand wat er tussen is gekomen.
Maar nou is mijn vraag waar koop ik een goede toileteerschaar. Die ik nu heb komt gewoon bij de ruitersportzaak weg maar die is (vind ik) nooit heel scherp geweest.
Toen dacht ik aan een kappersschaar. Mijn vriend is kapper dus die heb ik gevraagd waar ik die kon kopen, maar hij adviseert mij geen kappersschaar omdat die heel duur zijn en snel kapot gaan als je ze bij paarden gebruikt omdat ze daar niet voor gemaakt zijn..

Waar hebben jullie je toileteerschaar gekocht?

Jes

Re: Waar goede toileteerschaar kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:03

Ik gebruik gewoon van die stevige grote keuken scharen, werken super!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:03

Hier kappersschaar van de hema (8 euro volgens mij) Voor de oren heb ik een tijdje een verbandschaar gebruikt ivm kort en goed afgeronde punten.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:11

Ik gebruik ook een kappersschaar, maar dan bij de DA weg. Ook iets van 8 á 9 euro. Gebruik hem al jaren en is nog steeds goed scherp. Ik knip er dan ook niks anders mee dan haar (manen, staart, oren en vetlokken).