sorry als het hier verkeerd staat, ik wist niet waar ik het moest plaatsen!
onze bak, hebben we nu al 5 maand. en hij loopt heel zwaar.
daarmee bedoel ik, dat ze er ver in wegzakt , waardoor ze langzamer is tijdens het rijden. Nou hebben we de bak al een paar keer goed nat gemaakt (sproeier) maar nog blijft hij zwaar lopen.
ik vraag me af, hoelang het duurt voordat het een beetje wegzakt, en of er niet teveel zand in zit?? het is trouwens Zoet-zand.
ik zou eens beginnen met vlakken, welicht aantrillen cq walsen en flink nat houden. Een baan die heel mul is en daardoor onregelmatig zal nooit van zichzelf mooi vlakken. Daarbij weet ik dat zoet zand deze eigenschap wel blijft houden.. Ik denk ook dat er te veel zand is gebruikt, dan blijf je die onderlaag naar boven halen en komt er geen eind aan. Ligt te baan verhoogt op het land of verdiept in het land?
Onze bak loopt ook erg zwaar, we rijden op een eb- en vloedbodem, maar hij is bijna niet goed nat te krijgen. Als de pomp echt vol aan gaat kan hij ineens helemaal verzadigd zijn. Het is bijna niet te doen om dat omslagpunt te vinden. Ik denk dat ons zand te grof is. Ik heb al eens aan korte kokosvezels gedacht, maar of dat echt zou verbeteren met het zelfde zand....
als ik er zelf in ga lopen zak ik zo'n 3-5 cm weg, maar op 1 stukje stond vorige week . een hele grote plas water. ( komt niet vaak voor, onze bak is altijd kurkdroog) en dat stukje is nu normaal, zoals het moet zijn. Dus ik denk gwn heel veel water op gooien??
Bij ons op stal was de bak enorm zwaar, sinds een maand of 4 houtsnippers erin en het loopt super. Je moet dat wel om de 5 jaar vernieuwen maar de bodem is echt erg fijn, paard loopt nu op de bodem ipv er in. Nat of droog weer hij blijft super.