Vliegendekens, blijven ze zitten op de weide?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Vliegendekens, blijven ze zitten op de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 12:31

Mijn twee trekpaarden worden enorm belaagd door de vliegen. gelukkig staat de oudste op een andere stal waar er minder zitten (want zij heeft nl geen staart), bij de jongste is het echt een plaag.
ik heb nu twee vliegendekens besteld (in eerste instantie voor op de trailer of tijdens het rijden), maar het zou handig zijn als ze ze om kunnen op de weide ook. echter zijn deze dekens vrij goedkoop, en zonder kruissingels.
blijven die dingen zo liggen, of zit ik vast aan een elastische singel?

Izzy19

Re: Vliegendekens, blijven ze zitten op de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:34

Daar vrees ik voor, zelfs met elastische singel zal het al moeilijk worden. Wanneer ze eens rollen ligt het gegarandeerd scheef, ook met elastische singel, zeker op de wei.
Ik zou opteren om vliegendekens bij te komen met kruissingels en bilkoord achteraan. Ik vrees dat je huidige vliegendekens anders snel zullen sneuvelen.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:37

Ik heb laatst een goedkope vliegendeken gekocht was maar 30 euro, wel met kruissingels. Na een week zaten er al 3 grote gaten in, van haar vriendinnetjes op de wei... Had dus geen lang leven

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 12:39

dure dekens moet ik zowiezo niet kopen, beide zijn slopers (als die scheef zakt tijden het liggen, en ze staat erop tijdens het rechtstaan gaat de deken finaal in twee. zelfs een bucas all in one maakte ze na een week kapot)
Dus daar maak ik me geen illusies in :D

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:43

Ik heb laatst een vliegendeken met hals bij de Boerenbond gekocht. In een aanbieding voor € 30,-. Hele fijn deken, met buiksingels en banden tussen de benen door. Blijft perfect liggen en mijn paardje is helemaal vlieg- en horzelvrij!

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:18

Ligt echt heel erg aan het merk en model..

Sommige vormloze zullen slecht blijven liggen en je hebt goede met buiksingels en bilkoorden en hals die blijven vrij goed liggen. Boetdekens blijven op zich goed liggen (tenminste bij de haflinger bij ons op stal) maar als er een gespje los gaat gaat dat hele ding aan de hobbel en kom je een vliegendeken met ergens een paard erin tegen.. En die hoofdstukken van de boetdeken vind ik waardeloos daar zitten van die ogen uitgeknipt maar als het iets verschuifd zien ze niks meer...