Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petitparis schreef:ronde gewikkelde balen heb ik idd nog nooit hoger dan 2 pakken hoog zien staan.
Eirikur schreef:petitparis schreef:ronde gewikkelde balen heb ik idd nog nooit hoger dan 2 pakken hoog zien staan.
Wij hebben de ronde balen altijd 3 lagen hoog liggen, de boer die ze voor ons maakt legt ze bij hem thuis zelfs vier lagen hoog. De onderste laag staat op de platte kant, de andere lagen worden er (op de ronde kant) "halfsteens" bovenop gestapeld met de balenklem. Nog nooit problemen gehad met instabiliteit.
Eirikur schreef:petitparis schreef:ronde gewikkelde balen heb ik idd nog nooit hoger dan 2 pakken hoog zien staan.
Wij hebben de ronde balen altijd 3 lagen hoog liggen, de boer die ze voor ons maakt legt ze bij hem thuis zelfs vier lagen hoog. De onderste laag staat op de platte kant, de andere lagen worden er (op de ronde kant) "halfsteens" bovenop gestapeld met de balenklem. Nog nooit problemen gehad met instabiliteit.
_Amigo schreef:Zijn het zulke balen?
http://img.2dehands.be/f/normal/1272361 ... n-hooi.jpg
Die staan bij ons 5 hoogWel met een net erover en bordjes van niet erop klimmen, levensgevaarlijk.
Ariebren schreef:600 kg hooi balen, 7 hoog gestapeld.
500 kg voordroogbalen, staan 4 hoog hier, en bij sommige veehouders nog hoger.
De hoogte van stapelen is afhankelijk van de verreiker of de heftruck, van hoe hoog kan hij komen.