Ik ben net nieuw in de paardenwereld en heb net al mijn spullen gekocht voor de lessen, heel leuk om spullen te kopen, word je enthousiast van! Alleen de broek... vond ik een drama. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Sorry alvast voor mijn lange tekst, ik hoop dat jullie efkes tijd hebben!

Ik heb een eurostar diana gekocht, maar zit eigenlijk net tussen 2 maten in. Tja, wat doe je dan, de kleinere maat kopen of juist de grotere?? Echt heel vervelend. Ik had voor de kleinere gekozen omdat die lekker strak zat.
Maar thuisgekomen een paar uur aangehad, vond ik het toch niet zo lekker vinden dat strakke: ik voelde de naad aan de achterkant erg en kreeg last van de stevige stof in mijn knieholte als ik mijn been lang boog.
Ook had ik een beetje het idee dat de broek ietsiepietsie naar beneden trok als ik ging zitten (heeeel weinig maar hoor, maar het leek me niet goed) en toen ik de broek uittrok zag ik toch een afdruk van de naden in mijn been. Ai, toch te klein? HIj zat zo strak als een wetsuite bij surfers zeg maar.
Ik ben toch maar teruggegaan naar de winkel, want was bang dat als ik hem de eerstvolgende les aan zou doen ik misschien wel een uur pijn zou hebben van het een en ander, bijvoorbeeld van de stof in mijn knieholte en ik heb gehoord: let op broeken met naden bij paardrijden, naden kunnen schuren en pijn doen.
Het is een hele fijne winkel waar ik kom, echt goede service, meiden daar dachten echt heel goed met me mee maar vonden het ook moeilijk: de broek moet strak zitten, dat wel, maar je moet ook die nemen die lekker zit.
Ik na veel dubben de grotere maat toch maar genomen. Zucht. Die zit wel stukken losser, dus wat dat betreft lekkerder, ik voel de naden niet. Maar deze is weer wat wijder in mijn taille, als ik er iets op verzin dat het daar wat strakker zit zit de broek goed. Wel zie je dat hij wijder is dan die kleinere maat, je ziet nu hier en daar wat rimpeltjes door de ruimte zeg maar. Pffff wat een ellende!
Hebben jullie dit ook of zitten de broeken bij jullie altijd als gegoten?
Hoe behoort een rijbroek nou eigenlijk te zitten? Strak? Losjes?
En nog een vraag, op het kaartje bij de kleinere maat stond R34, bij die grotere broek stond op het kaartje naast de maat R36, wat is dit? Een lengtemaat? Geen idee!
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen (heb wel net alle topics over rijbroeken van jullie gelezen, maar las nog niets over hoe de broek nou eigenlijk behoort te zitten o.i.d.) en hoop dat jullie me kunnen zeggen waar ik nou goed aan heb gedaan... of niet.
Groetjes,
Jelle
) en hoe viezer hoe beter
Maar misschien een ander merk?