glans en vliegenspray

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruik jij veerust of equishine?

1. ja allebei!
7 (13%)
2. alleen veerust
9 (17%)
3. alleen equishine
15 (29%)
4. geen van alle 2 . Namelijk.......
20 (39%)

Totaal aantal stemmen: 51

xsarinax

glans en vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 14:36

hallo allemaal..

ik heb wat vraagjes over glans en vliegenspray

http://i47.tinypic.com/2u9rcdk.jpg
http://i47.tinypic.com/v4ngbr.jpg

ik gebruik equishine (foto 1)
en daar staat op hoe je het het best op kunt doen. eerst spuiten dan met
een zachte borstel naborstelen. Nou heeft dat bij mijn pony niet zo'n mooi effect.
ik doe eerst spray op de borstel, daarna uitborstelen.

mijn vraag is dan ook: Hoe kan je het het beste de glansspray erop doen? en hoe doe jij het?

mijn 2e vraag gaat over de vliegenspray: het heet: veerust (foto 2) en
op de verpakking staat dat het voor de koe is, aangezien wij koeien hebben, hebben
we het altijd wel in huis. Nou heb ik het gebruikt bij mijn pony. Er was een zeer goed effect!

Maar is dit eigenlijk wel goed voor een pony als het geschikt is voor een koe?? En wie gebruikt ook veerust?

Alvast bedankt! xsarinax

xsarinax

Re: glans en vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 16:49

niemand?? :?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:51

Ik gebruik wel glansspray voor in zijn staart borsteld lekker makkelijk uit.
Zijn vacht glans van zichzelf al. Daar spuit ik het niet op.

Sorry geen ervaring met veerust ben wel benieuwd naar de ervaringen.
Ik gebruik nu dazenspray stink spray haha met hertshoornolie en de vliegendeken gaat op.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:53

ik gebruik riders magic van leovet voor zijn manen en staart ..is gewoon gel
en voor vliegenspray tkc 100.. of anders een zelfgemaakt goedje met hertshoornolie erin. en een vliegendeken natuurlijk!
veerust vind ik niks!

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:54

Wij gebruiken cowboy magic en zelfgemaakte vliegenspray

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 17:02

Wij hebben ook wel eens veerust gebruikt op ons paard. Is inderdaad eigenlijk bedoeld voor koeien maar vind het voor een paard ook prima werken. Volgens mij is het alleen niet zo gebruikelijk dat vliegenspray voor paarden in een spuitbus zit, meestal zit het in zo'n soort plantenspuit maar of er verder veel verschil in zit? Ik merk eigenlijk niet zoveel verschil tussen het effect van de veerust en normale vliegenspray.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 17:04

De EquiShine kun je het beste uitborstelen met een hele zachte borstel of schapen vacht.
Er is nu ook EquiShine met lavendel geur, dat werkt zelfs nog beter :j

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 17:17

Voor de manen en staart gebruik ik cowboy magic. Glansspray gebruik ik niet. Als ik ze mooi wil ga ik er na een goede poetsbeurt nog eens over met een stofdoekje, glanzen ze ook prachtig :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:30

Ik gebruik de produkten van Cowboy Magic.
Vliegenspray WAS Bremsen Bremsen maar dat mag nu niet meer. Die verboden zwarte van Absorbine helpt ook goed maar daar is het moeilijk aan te komen omdat het uit de USA komt ofzoiets.
Veerust schijnt goed te helpen maar mijn paard wat overal mak op gemaakt is, flipt echt ontzettend van sie spuitbus dus die bus heb ik toen maar weggemikt.

Riaaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:32

Bij ons werkt veerust niet helaas.. en paardlief flipt een beetje van de spuitbus..
Ik gebruik glanspray/antiklit van de welkoop. werkt heel goed(weet alleen de naam niet meer)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:34

Ik gebruik voor maan en staart cowboy magic en voor de glans equistar. Ik spuit het gewoon op met een vernevelaar, zodat het overal komt zonder natte plekken te maken. Dan laat ik het even wat in trekken en dan erover met een schapenwollen handschoen. Werkt altijd :j
Met vee rust heb ik geen ervaring

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:36

Veerust is inderdaad zeer effectief....Het is namelijk een gif. Wat meteen de reden is dat ik het niet gebruik. Waar de meeste andere middelen slechts insecten afweren door de geur die ze afgeven, van veerust vallen ze bij contact gewoon dood neer. Effectief, uiteraard. Wil je het risico nemen om vergif, gemaakt om te gebruiken op koeien, op de huid van je paard te spuiten? Ik niet.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 14:31

Riaaantje schreef:
Bij ons werkt veerust niet helaas.. en paardlief flipt een beetje van de spuitbus..
Ik gebruik glanspray/antiklit van de welkoop. werkt heel goed(weet alleen de naam niet meer)

mijn pony flipt ook, maar ze luisterd goed naar mijn stem en meestal kalmeerd ze dan wel.
ik heb de antiklit van de welkoop ook wel eens gebruikt maar had bij mijn pony wel effect , maar niet langdurig zoals veerust

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:53

xsarinax schreef:
Riaaantje schreef:

mijn pony flipt ook, maar ze luisterd goed naar mijn stem en meestal kalmeerd ze dan wel.
ik heb de antiklit van de welkoop ook wel eens gebruikt maar had bij mijn pony wel effect , maar niet langdurig zoals veerust

ehmm antiklit is wat anders als veerust

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:13

Ik gebruik ook veerust gaat redelijk lang mee en is effectief

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 21:26

[/quote]mijn pony flipt ook, maar ze luisterd goed naar mijn stem en meestal kalmeerd ze dan wel.
ik heb de antiklit van de welkoop ook wel eens gebruikt maar had bij mijn pony wel effect , maar niet langdurig zoals veerust[/quote]

ehmm antiklit is wat anders als veerust[/quote]

.... o jaaa... XD

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:21

Ik gebruik het hergon haarserum van de action. Stuk beter als de antiklit die ze in de paardenwinkels verkopen en heel stuk goedkoper. Af en toe gebruik ik ook biosilk is beter als het hergon haarserum maar ook een stuk duurder. Maar goed ik smeer eerst het serum in ga dan poetsen en pas als ik de hoeven gekrabd heb dan ga ik de manen en staart borstelen en dan kan ik er heel makkelijk doorheen dus heeft echt even inwerk tijd nodig.

Veerust spuit ik absoluut niet op paarden vindt het ontzettende troep ik gebruik het voornamelijk om in de stallen te spuiten zodat het ongedierte dood gaat maar dan mogen de paarden er van mij ook niet in staan.

cheneda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:34

Equishine vind ik het fijnst in gebruik wanneer ik voor het poetsen de staart inspuit, zodat dit kan indrogen als ik mijn paard poets en dan borstel ik de staart uit! Veerust gebruik ik niet maar wordt zeker ook voor paarden gebruikt. Wij verkopen het ook in de winkel. Enige nadeel is dat sommige paarden niet tegen het 'gesis' kunnen. Maar die van jouw wel dus dat is ideaal, en helemaal als het super bij hem/ haar werkt.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:57

Ik gebruik de glans spray van cowboy magic en die spuit ik op haar vacht daarna met de zachte borstel erover en bij mijn paard ziet dat er super uit ze word er ook lekker zacht van ;) op haar hoofd doe ik het wel vaak eerst op een borstel .met vee rust heb ik zelf geen ervaring

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:03

Ik gebruik Riders magic leovet voor manen en staart, glansspray doe ik nie aan aangezien mijn paard sws glimt en ik vind het onnodig, mensen die kijken gaan echt niet zeggen o wat glimt die pony mooi ofzo. Kwa vliegenspray gebruik ik atex, meurt als een lijk allen werkt super.

MoosjeWings

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:04

Hier ook geen ervaring met veerust, gebruik een spray van leovet.
Equishine gebruik ik meestal eigenlijk alleen voor de staart, en ook op de manier zoals cheneda al beschreef. De enkele keer dat ik het op de vacht gebruik is na een flinke poetsbeurt, van een afstandje sprayen, even in laten trekken en er dan met een hele zachtborstel overheen gaan. (Let wel op dat als je de plek van het zadel meeneemt je de komende dagen niet gaat rijden :') )

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 13:21

MoosjeWings schreef:
Hier ook geen ervaring met veerust, gebruik een spray van leovet.
Equishine gebruik ik meestal eigenlijk alleen voor de staart, en ook op de manier zoals cheneda al beschreef. De enkele keer dat ik het op de vacht gebruik is na een flinke poetsbeurt, van een afstandje sprayen, even in laten trekken en er dan met een hele zachtborstel overheen gaan. (Let wel op dat als je de plek van het zadel meeneemt je de komende dagen niet gaat rijden :') )

ja dat weet ik...

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:22

Ik gebruik Glans en ontklitspul maar vliegenspray nog niet. Heb er nog niet 1 gevonden die écht goed werkt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:16

LisaLuna schreef:
Ik gebruik Glans en ontklitspul maar vliegenspray nog niet. Heb er nog niet 1 gevonden die écht goed werkt.

Voor het geval dat je het ooit echt ergens nodig hebt (wedstrijden, buitenrit maken hartje zomer,..): fles omkiepen op een spons tot hij door en door nat is en dan je paard ermee 'wassen'. Er zijn weinig sprays die lang werken als je ze alleen spuit, maar op deze manier kom je zelfs bij zwetende paarden nog een heel eind.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:32

Ik heb veerust ongeveer twee jaar terug gebruikt toen mijn pony's luizen hadden,geweldig spul want ik zag ze zo dood neer vallen {de luizen dan he :o } twee keer herhaald en nooit geen luis meer gezien.