Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Mss kun je uit dit topic nog tips halen: [VSW] Show de huisvesting van je paard!
Persoonlijk zou ik een grote inloopstal maken met een paddock eraan vast. Verharding voor de stal zodat ze altijd droog kunnen staan. Hier kunnen ze 's winters dan lopen, dan kunnen ze zelf kiezen of ze in of uit de stal willen en ze kunnen lekker bewegen. Dan zou ik het weiland opdelen in stukken, zodat een stuk altijd kan rusten en bijkomen. Hoe ga je het met de mest doen?
Tigra_ schreef:Het lijkt me allemaal wel krapjes. Maar goed zo te lezen is het al aangelegd. Stallen zou ik gewoon 3,5 x3,5 doen en dan beide eventueel nog een opslag en poetsplaats erbij, als dan nog past.
Ik had eerder de 2 weilanden gemaakt nu heb je 4 postzegels waar je eigenlijk heel weinig aan hebt lopen ze vrij snel stuk. Dat is erg jammer. Paddock is ook vrij smal maar een meter of 5 breed? Lengte is wel aardig. Maar zal weinig meer te veranderen zijn denk ik.
Om even indicatie te geven hoe ik het had gedaan is.
Vooraan de stal, met paddock eraan vast, dan de rijbak die je ook als paddock kunt gebruiken als je niet werkt met de paarden en daarachter de weide afhankelijk van de grootte opgedeeld in 2.