Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gypsy schreef:Heb je wel eens aan vrijheidsdressuur gedaan? Een van de kunstjes is, voedsel weigeren. Het doel is dat je gewoon een snoepje op je hand kunt leggen, zo open, en deze voor de pony zijn neus kunt houden, maar zolang jij dat zegt mag hij het niet pakken. Mischien kun je je hier eens in verdiepen?
Verder je moeder echt laten stoppen met voeren. Weet ze wel hoe gevaarlijk dit kan zijn? Flame was op den duur zo erg dat ze mensen durfde te schoppen, inclusief mij. Dat leer je niet zo 1 2 3 af. Laat haar dit desnoods maar lezen, bedelende pony's zijn niet alleen vervelend maar ook gevaarlijk.
tamary schreef:Jong + nieuwschierig + lekkers = tandjes in je vingers. Maar ik ben bang dat je je moeder moet opvoeden, jouw pony's, jouw regels.

Trots opgebeld wat ze gedaan hadden, en dattie af en toe niet meer vooruit ging maar dat papa toen maar een tikje tegen de billen had gegeven. Trots naar mij gebeld, nouja braaf paard dan maar.... Ouders zijn nu eenmaal zo, probeer er een leuke draai aan te geven, als ze zo graag snoepjes geeft, heeft zij mischien wel tijd en zin om het voedselweigeren aan te leren? Ze kan er zelfs les voor nemen en andere leuke kunstjes aan leren, als ze dit onder begeleiding doet komt dat vast wel in orde.
mijn 21 jarige voer ik nu een tijdje niks uit de hand, daar wacht ik nog even mee... Alles wat ik geef (penen enz) leg ik nu altijd in de voerbak. Mijn pony is niet echt extreem hebberig maar heeft daarin wel zijn momenten... de ene keer wacht hij rustig af en de andere keer trekt hij het als het ware zelf uit mijn zak. Mijn pony gaat dit weekend verhuizen en komt dan ook 24/7 op het land in een kudde, waar mijn jaarling dan ook komt. Ik zie mijn moeder al voor het hek staan met haar zakje.... wordt spontaan chagerijnig......