Gewone zonnebrandcrème gebruiken bij paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Magica

Gewone zonnebrandcrème gebruiken bij paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 13:50

Hoi,

M'n paard heeft een wit neusje en met deze zon verbrand dat natuurlijk wel snel.
Ik heb het gisteren ingesmeerd met gewone zonnebrandcrème voor mensen ;) en dan factor 30.
Is dat de juiste manier? Of is er iets wat beter kan werken?

hilly200

Re: Gewone zonnebrandcrème gebruiken bij paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:54

Sudocreme :D Die van mij heeft ook een licht plekje op de neus wat vorig jaar verbrande en daar had ik factor 50 voor,waterbestendig :) samen met de sudocreme heeft ie nergens meer last van gehad!

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:55

Haut er zal vast wel iets zijn dat voor paarde is maar mijn DA zegt dat je het met gewone kan doen ,doe ik ook en het werkt goed .
Denk alleen dan factor 30 niet hoog zat is .
Gr

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:56

Creme voor kinderen gebruiken, met de hoogste factor/sunblock. Factor 30 is niet heel veel.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:20

Mijn ouders verkopen in hun winkel een hele goede. Factor 60, waterresistand en 8-16 uur bescherming. Heb het heel vroeger een keertje moeten gebruiken en werkt perfect! Ik weet alleen niet meer hoe het heet.... In ieder geval niet smeren met hele vette creme's, die zorgen er juist voor dat een neusje snel kan verbranden!

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 16:28

Oke, bedankt voor de tips, nou ik zal kijken of ik ergens die factor 50 kan halen vandaag, en anders morgen wel. En dan smeer ik er vanavond nog factor 30 op.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:35

Inderdaad eentje voor kinderen nemen, die hebben een hoge factor.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:45

idd minimaal factor 50 nemen, en zonnebrand voor mensen kan prima hoor. Stuk goedkoper ook dan die van bijv groene os of iets dergelijks.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:54

Je kan hele handige neus beschermers krijgen tegen de zon. Die maak je aan de neusriem van het halster vast, ze kunnen daar gewoon mee op het land.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:08

Als je je paarden een halster om doet op het land. Hier is dat een vette no-go, dus hier werkt dat helaas niet. Gelukkig geen paarden meer met witte neus, want het was flink smeren in de zomer!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:14

Zoals Aerdenhout1 al zegt een neusbeschemer, mijn ervaring met zonnebrand is echt niks.. Smeren ze zo weer af, zand blijft eraan plakken enzovoorts. Die van mij is echt helemaal wit ( http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0114_n.jpg) en ik heb een rambo plus masker. Zit een uv filter in en werkt ook gelijk voor de vliegen bij de ogen :)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:15

ook hier geen halster op weiland, maar kinder spul zonder parfum & factor 50 doet het prima!

DoTiramisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:17

Ik heb ook een paard met een witte neus.
Niet helemaal wit: http://tinypic.com/view.php?pic=fbmftd&s=6
Ik doe elke ochtend en middag zonnebrand voor kinderen erop.
Savonds als de zon weg is uierzalf op de mondhoeken etc. zodat die niet zo uitdrogen door de zon.

Ik heb ook neuskapje dat tegen het verbranden helpt.
Mijn paard staat 24/7 in de wei.
En haar neus was al een beetje verbrand maar met dit kapje heb je echt geen last ervan en het paard ook niet! Het is gewoon simpel aan t halster vast te maken!
Hier is een link:
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... ceid=0ZIet

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:21

Kapje van paardendrogist werkte hier niet. Nu met slopend jonkie probeer ik het niet eens, ben al blij dat de sprietjes tot nu toe met rust gelaten worden (en dat is de 2e, eerste heeft hij gesloopt, net als 2 maskers). Ik smeer factor 20 of 30 en sudocreme waar nodig, maar omdat ze hier niet in de ochtenddauw op het gras staan is dat niet zo veel. Dauw op het gras werkt nl net als een lens en daar verbranden ze vaak meer van, dan van alleen overdag buiten/op het gras staan.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:24

:D :D Ik zou ook een met waterproof nemen. Wel zo makkelijk met water drinken. :D :D

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:19

Een dikke laag groene leem werkt voor mijn bleekneuzen echt als een sun blocker.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:11

Ik smeer factoe 50 voor baby's, extra waterbestendig en zonder parfum. Mijn paard sloopt ook neuskapjes / lange vliegenmaskers dus smeren is de enige optie. Vaak maakt hij zn neus zo zwart door meteen door het gras en zand te gaan dat het zand dan ook als natuurlijke beschermer werkt :)
In zijn kootholtes moet ik ook smeren, want anders verbrand dat ook. Voor zijn kootholtes heb ik springschoenen (witte) om, dat houdt de zon weg van zijn achter kootholtes.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:14

ik smeer ook factor 50.
Vorig jaar zo een kapje gekocht en voor ik mij omdraaide lag dat ding al kapot in het land.
Zonde van mijn geld dus en hou niet van halsters om in het land of in stal.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 21:18

Had gisteren al factor 50 opgesmeerd van Nivea. Ook waterproof. Kon vandaag alleen helaas niet checken want zit mn een zwaar gekneusd pootje maar morgen even checken of het goed heeft gewerkt. Verder staan alle paarden zonder halster in het land, ze staat tussen jonge paarden. Ze is zelf ook nog drie dus ben bang dat als ze een halster om krijgt, ze die zo weer kwijt is haha.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:20

Hier word ook factor 50 gesmeerd maar nog branden de neusjes...
morgen even door sudocreme kijken dus :)

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:24

Ik gebruik kinder waterbestendige zonnebrandcreme factor 50 van de action :D
Ben afgelopen maandagmorgen beginnen te smeren bij onze palomino, tot nu toe nog een mooi gaaf neusje.

Bij mij ook geen halsters om in de wei.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:44

Magica schreef:
Had gisteren al factor 50 opgesmeerd van Nivea. Ook waterproof. Kon vandaag alleen helaas niet checken want zit mn een zwaar gekneusd pootje maar morgen even checken of het goed heeft gewerkt. Verder staan alle paarden zonder halster in het land, ze staat tussen jonge paarden. Ze is zelf ook nog drie dus ben bang dat als ze een halster om krijgt, ze die zo weer kwijt is haha.

Heeft iemand dan gisteren wel even gesmeerd? Moet natuurlijk wel elke keer voordat paard in de zon komt, anders verbrandt ie nog.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:52

Ik gebruik ok altijd zonnebrandcreme. Factor 30 of 50.
Dan heb ik ook nog wel eens dat het een beetje verbrand, maar niet zo erg dan als ik het niet zou doen.
Een stalgenoot smeert het meestal ook in de ochtend nog even in.

Momenteel heeft ze een licht roze neus. Iets rozer dan normaal.

Heb ook wel eens gekeken naar zo'n neuslapje zoals aerdenhout1 zegt, maar dan zit je dus met een halster dat om moet.
Momenteel heeft ze een vliegenmasker om, dat houd ook wel iets tegen. Het is geen UV werend masker, want dat vind mijn zeurmerrie niet fijn :+ Daar kan ze namelijk niet goed genoeg doorheen kijken. Dus heb speciaal een masker genomen met heel fijn gaas.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:03

Niet smeren. Jessie heeft ook een witte neus, die verbrand vaak één keer per jaar en daarna niet meer. Met zonnebrand bleven we prutsen. Smeerde me een ongeluk, paard werd steeds narriger en neus steeds verbrander. Dit jaar helemaal nog niet gesmeerd en een keurig roze neus. Vaak hoe meer je eraan prutst, hoe erger het wordt. Daarnaast moet je dan ook strak meerdere keren per dag smeren wil het effect hebben. Waterproof is maar in beperkte mate waterproof. Halster in de wei zou ik niet doen, dat levert veel meer risico's op dan een verbrand neusje.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 08:43

In geen geval met vaseline smeren! Daar gaat het nog harder van verbranden.