Bokkerss! Ik heb jullie hulp nodig, hopelijk kan een van jullie mij de gouden tip geven! Ik ben op zoek naar een voerkar/kist, maar vind ze nieuw zo super duur! Het liefst met twee vakken, brok/muesli. Het hoeft niet een hele grote te zijn, want het is ongeveer voor maar 4 paarden.. Iemand tipsss??! Mag ook wel een zelfgemaakte oid zijn, of iemand die iets weet waar ze niet €400 a €500 zijn. Als het maar functioneert haha!
eilleen333
Geplaatst: 23-07-12 18:32
Een deksel op een kruiwagen met twee wielen maken? Of gewoon twee tonnen en dan even heen en weer lopen met twee voer scheppen. Als het toch maar voor 4 paarden is...
Mijn opa heeft ooit een soort voerkist gemaakt. De kist zelf op hoge planken zodat onder de kist zeg maar een open ruimte is. Daar staat bij ons nu altijd een pak hooi. Daarboven zeg maar zit dus de kist en daar heeft hij 3 vakken in gemaakt, 2 soorten brok en 1 muesli. Echt ideaal.
Hier staat alles thuis in de schuur en in voertonnen ivm muizen. Voor het voeren zelf gebruik ik voeremmers. Als je in de box voert zou ik kiezen voor een bakje of losse voerbak en 4 daarvan moeten wel in een kruiwagen passen mocht dat makkelijker zijn met voeren.
Ben je met een voerkist langs 4 paarden rijden niet langer bezig als gewoon vier flexibele voerbakken volscheppen en stapelen?? Of 4 voerscheppen volscheppen en in elke hand 2 vasthouden ???
Maar ik wil eigenlijk niet wekelijks voer bestellen en moet idd een met twee vakken. Een kruiwagen vind ik dus niet zo handig, want dan moet ik twee kruiwagens dus dat is niet handig! Die werktekening had ik gezien van landleven ja.. Hmm wel wat tips!
GamblersCup
Geplaatst: 24-07-12 14:20
Waarom bestel je nu wekelijks voer en wat wordt er anders met een voerkist? Wil je zo'n grote hebben dat je de zakken voer er allemaal in leeggooit? Of wil je juist eentje op wieltjes op ermee te kunnen voeren?
Ik bestel nu niet wekelijks voer, heb nu een big box. Ik heb niet zozeer een voorkeur met of zonder wielen! Vrieskist heb ik vaak gezien en gehoord idd. Maar ik ben zelf niet zo handig, zelfs een tussenschot succesvol plaatsen gaat niet lukken! Bedankt voor de MP links, had gisteren zelf nog gekeken maar kon toen eigenlijk geen vinden..
Oh en voertonnen waar 2 tot 4 zakken in kunnen moet ik nog bijna wekelijks vullen en wil gewoon graag in een x voor bijv een maand kwijt kunnen! En die flexiebele emmer dingen zijn idd handig om mee te voeren!
Ja kliko's wat Wendy ook zei lijkt me ook nog niet zo gek.. Alleen weet ik dat het heel irritant is om onderuit dan voer te halen haha..
Wendy1978
Geplaatst: 25-07-12 00:10
krln schreef:
Ja kliko's wat Wendy ook zei lijkt me ook nog niet zo gek.. Alleen weet ik dat het heel irritant is om onderuit dan voer te halen haha..
Maar de kliko's die ik heb laten zien zijn stuk lager zo groot als een prullebak dus daarom kan je ook makkelijk op de bodem
+ er zitten zoals bij een gewone kliko gewoon wieltjes op en hands vaten dus je kunt ze overal heen rollen
Sjors
Geplaatst: 25-07-12 04:27
Vriezer is ook erg handig! Met een beetje handige vader zou ja daar ook meerdere vakken in kunnen maken.
flitzz
Geplaatst: 25-07-12 06:47
Ik heb 2 voerkisten waarvan mijn man er zelf een heeft gemaakt. Hij heeft een frame gemaakt van hout, daaronder 4 wieltjes gezet van ± 10 cm, daarna het frame bekleed met platen hout, tussen schot erin gemaakt en een deksel gemaakt en deze met schanieren vast gezet. Er gaat ongeveer zo'n 150 kg voer in de kist. Mijn andere voerkist is eigenlijk een (hoge) kast met veel vaste schappen en ieder vak/ schap heeft een aparte losse deur/ deksel die we gewoon neergelegd hebben en wielen onder gemaakt hebben. In deze kist kan ong zo'n 500 tot 600 kg voer in.