Had gelukkig nog andere deken liggen die goed is aan de voorkant, maar zou hiervoor een equibrest oid helpen?
Van verschillende kanten heb ik gehoord dat men er tevreden mee is en geen schuurplekken meer ontstaan en anderen die het helemaal niets vonden omdat het niet blijft zitten.
Wie heeft ervaring en welk merk moet ik dan kiezen en waar is dat op korte termijn te koop??
Veel van de dekens hebben zowel klittenbandsluiting met daarover of onder een haak of gespsluiting. Bij mijn paarden gaan die bijna allemaal openstaan. Het klittenband is de weinig of de haaksluitingen zitten te ver weg zodat er toch te veel spanning op komt en het klittenband niet meer houdt. Van twee dekens laat ik nu de voorkant met gespen dichtzitten en doe die over het hoofd aan en af, dat vinden de paarden best. Hoe los ik dit op. Overigens zijn de deken van verschillende merken en een goedkope blijft eigenlijk beter dan dure
De beter liggende dekens (aan de voorkant dan) zijn van Harry Horse de regendeken (niet gevoerde) en de Pagony Stable 200 grams.
De Rambo Wug turnout (met halve hals) gaat, maar klittenband blijft niet zitten onder de musketons. De Bucas Verona is een ramp en de Pagony Stable 300grams is ook niets, daarvan is na drie weken gebruik de bovenste sluiting voor al stuk.
WIE WEET RAAD????