Ik heb jullie mening nodig, omdat ik me zorgen maak. Bij ons op stal willen ze van het stro af stappen, omdat het te duur wordt. Dat vind ik gek, want de stroprijzen zijn volgens mij flink gedaald. Nu hebben ze als bodembedekking bedacht dat het graszaadhooi gaat worden. Ik vind dit zo bizar, omdat het volgens mij echt niet geschikt is als bodembedekking. Zelf heb ik echt totaal geen ervaring met deze bodembedekking, maar misschien jullie wel? Kan iemand mij hier meer over vertellen????
Kans dat ze dan helemaal hun stal leegeten...ik hoop voor je dat ze dan nog volwaardig hooi genoeg blijven voeren....bizarre maatregel, hooi neemt nog minder op dan stro......misschien wel een oppering van het fouragebedrijf om pension toch als klant te houden..
Lijkt mij geen fijne stalbodem, neemt vast niet zoveel op als stro, en daarnaast eten ze het eventueel flink - al kan dat weinig kwaad verder hoor, zit weinig in graszaadhooi. Echter; naar mijn idee was graszaadhooi ook enorm duur, dus wat dat betreft lijkt het mij weinig vooruitgang
ik denk idd ook dat het 1 natte boel wordt en dat mijn paard de helft van z'n stal leeg eet. Hij eet het gedeelte waarop hij mest en plast niet op, dus dat gaat al lekker :S Ik ben me er nu in aan het verdiepen, maar wat is de meest gebruikelijke stro-soort als bodembedekking? Graszaadhooi kost ongeveer 125 euro per ton...
Stro voor bodembedekking is meestal tarwe, gerst wordt ook wel gebruikt, maar dat vinden de paarden stukken lekkerder dan tarwe.
Als bodembedekking te duur gevonden wordt kunnen ze beter overstappen op hitmatrassen + strook vlas/hennepvezel/krullen er achter/omheen op het matras leg je niks.
Graszaadhooi lijkt mij ook geen geschikte bedekking. Bedoelt de pensionhouder niet koolzaadstro? Dat vind ik zelf wel een heel fijn als bedekking en neemt het vocht ook heel goed op. En als ik mij niet vergis is dat ook niet belachelijk duur. Terwijl het me wel duur lijkt worden met graszaadhooi ivm het opeten en de slechte vochtopname.
Nee, het is echt graszaadhooi. Ik heb gisteren even kunnen kijken en voelen. Ik denk dat mijn paard zijn halve stal leeg gaat eten, maar daar waar hij overheen heeft geplast/gemest dat zal hij gewoon laten liggen. Zijn er niet nog andere oplossingen? Ik heb al wat gelezen over vlas, maar dat is ook vrij prijzig. Strokorrels lijkt mij helemaal niets...
Ik vind strokorrels wel fijn, mits je het iedere dag netjes bijhoud. Graszaadhooi gebruik ik als voer, als het in de stal ligt is het vet onhandig omdat het grof is en in elkaar klit. Veel vocht opnemen doet het niet.
nadita
Geplaatst: 24-07-12 10:37
Graaszaadhooi lijkt mij absoluut niet geschikt als bodembedekking. En zoveel goedkoper (eerder duurder lijkt mij?) dan stro zal het toch niet zijn? Mijn paarden krijgen graszaadhooi te eten....
Ik heb gisteren te horen gekregen dat de stalhouder toch niet overstapt op graszaadhooi (gelukkig maar!) Bedankt voor alle reacties! Ik ga kijken of ik hier een slotje op kan krijgen.