Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe dat zoal zit in andere landen, gezien we hier in Nederland nog weinig wetgeving op dat gebied hebben.
Wie weet hier meer van, kan vertellen wat die regels in welk land zoal zijn? Of waar je dit kunt vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Dat heeft o.a. te maken met de regelgeving hier. Paarden mogen hier niet 24/7 buiten i.v.m. het wild en de extreme weersomstandigheden die hier heersen.
Saffier schreef:Er stond me bij dat in zweden het verboden was paarden 24/7 buiten te zetten en heb de betreffende quote gevonden (van bokker die in Zweden woont)Citaat:Dat heeft o.a. te maken met de regelgeving hier. Paarden mogen hier niet 24/7 buiten i.v.m. het wild en de extreme weersomstandigheden die hier heersen.
Hoe het zit met hele dagen op stal heb ik geen idee.
In Frankrijk zijn er volgens mij geen speciale regels.
Quir schreef:Ik kan je zeggen dat dat echt niet klopt. Paarden mogen gewoon het hele jaar 24/7 naar buiten!!
Wel is het verplicht als je de paarden in de winter 24/7 buiten wilt hebben een schuilstal/mogelijkheid moet hebben. Of het slím is om hier je dieren in de winter 's nachts buiten te laten, is een tweede. Ik doe het in ieder geval niet, maar zitten dan ook echt in een wolven gebied. Met verhalen over beren (maar dat durf ik niet te zeggen, wel 2 jaar terug beer geschoten op 80km dus in theorie zou t kunnen). Ook is het gewoon te koud voor (mijn Nederlandse) paarden. Twee jaar terug hebben we temperaturen rond de -40 gehad.
Verder klopt het dat je een paard absoluut niet alleen mag houden, maar 1 paard met een geit mag bijvoorbeeld wel.
Ook moeten de stallen minimaal stokmaat² x stokmaat² zijn. Dus bij een paard (in NL een e-pony hier een paard, haha) van 1,50m moet de stal 3 x 3 zijn. Bij een paard van 1,70m moet de stal minimaal 3,40 x 3,40 zijn. Als je meer dan 3 paarden hebt komen ze de stallen controleren en keuren. Wij hebben er 1,5 (paard en een shet, laatste noem ik een halve) staan, maar de stallen zijn bij de vorige eigenaar gekeurd geweest en dan hangt er ook een plaatje op de deur.
Edit: En het klopt dat je zonder goede reden een paard niet langer dan 16 uur achter elkaar op stal mag laten staan. Bij bijvoorbeeld ziekte of blessure is het anders natuurlijk, maar ook een (goedgekeurde) hengst moet hier de buiten wereld zien.
meikemarieke schreef:Quir schreef:Ik kan je zeggen dat dat echt niet klopt. Paarden mogen gewoon het hele jaar 24/7 naar buiten!!
Wel is het verplicht als je de paarden in de winter 24/7 buiten wilt hebben een schuilstal/mogelijkheid moet hebben. Of het slím is om hier je dieren in de winter 's nachts buiten te laten, is een tweede. Ik doe het in ieder geval niet, maar zitten dan ook echt in een wolven gebied. Met verhalen over beren (maar dat durf ik niet te zeggen, wel 2 jaar terug beer geschoten op 80km dus in theorie zou t kunnen). Ook is het gewoon te koud voor (mijn Nederlandse) paarden. Twee jaar terug hebben we temperaturen rond de -40 gehad.
Verder klopt het dat je een paard absoluut niet alleen mag houden, maar 1 paard met een geit mag bijvoorbeeld wel.
Ook moeten de stallen minimaal stokmaat² x stokmaat² zijn. Dus bij een paard (in NL een e-pony hier een paard, haha) van 1,50m moet de stal 3 x 3 zijn. Bij een paard van 1,70m moet de stal minimaal 3,40 x 3,40 zijn. Als je meer dan 3 paarden hebt komen ze de stallen controleren en keuren. Wij hebben er 1,5 (paard en een shet, laatste noem ik een halve) staan, maar de stallen zijn bij de vorige eigenaar gekeurd geweest en dan hangt er ook een plaatje op de deur.
Edit: En het klopt dat je zonder goede reden een paard niet langer dan 16 uur achter elkaar op stal mag laten staan. Bij bijvoorbeeld ziekte of blessure is het anders natuurlijk, maar ook een (goedgekeurde) hengst moet hier de buiten wereld zien.
Alleen klopt je berekening niet helemaal![]()
1.50² = 1.50 * 1.50 = 2.25
Klopt deze formule dan wel?
Want bij een paard van 1.70 zou de stal dus 2.89 * 2.89 zijn, dat lijkt me wel erg klein.
Normaal is de formule: stokmaat + stokmaat * 2, dan kloppen jouw berekeningen ook