Een vriendin van me heeft tijdens een wedstrijd een systeem gezien, dat me echt ideaal lijkt. Ooit heb ik het op internet gevonden, op een vrije 'luxe' website. Maar ik kan het niet meer vinden.
Waar vind ik dit systeem om zelf een paddockje te maken, inclusief ingebouwd stroomapparaat:
Er zaten vier prikpalen bij en het stroomdraad zat volgens mij op een automatische rol. De accu zat een soort ingebouwd, echt super handig voor onderweg.
Wie oh wie weet waar ik het over heb en waar het verkrijgbaar is?
Die mobiele paddock maker heb ik zelf op de goedkopere manier bij me. Ik heb een set van 6 prikpalen en 50 meter breed schrikband waarmee ik een stukje afzet en dicht maak. Nadeel is dat je 6 palen en een bos draad in de auto hebt liggen. Voordeel is dat het een stuk minder kost dan dat apparaat.
Roflex wordt in de endurance héél veel gebruik van gemaakt. Iedereen die het systeem heeft is er helemaal blij mee. De meesten hebben zonder stroom, maar die met is natuurlijk ook handig. Ik wil het ook wel, maar doe het nog maar even met de goedkope prikpaaltjes en een rol draad..
Ik heb geen stroom. Kennelijk heeft mijn paard genoeg ontzag voor het uiterlijk van stroomband want ze is er nog nooit doorheen gegaan of met de hals overheen gaan hangen om aan de andere kant te grazen.
rommulus
Ik weet wel dat ik ooit zo'n vergelijkbare set heb gekocht bij de agradi (maar was een stuk ingewikkelder) met stroom. Al zie ik hem niet meer op de site staan.
Er zijn dus meer van die sets moet je alleen even zoeken. Had voor mijn set toen 60 euro betaald.
Ik heb inderdaad een mobiel stroomapparaat op batterij mee. Als ik alleen overdags een paddock doe heb ik er geen stroom op, bij overnachten op het wedstrijdterrein wel, just in case .
Kwam hem laatst al op marktplaats tegen! Leek me erg handig ding, maar vond het hem erg prijzig.
YamaDeva
Geplaatst: 20-07-12 13:40
Roflex ken ik niet... Wel een ander mobiel systeem: Wij hebben nu twee jaar de Gallagher smartfence voor onze paarden (eigenlijk bedoeld voor schapen ) om tijdelijk kleinere stukken af te rasteren. Gebruiken het bij huis, gekoppeld aan stroom. Kost 150-200 euro geloof ik (ex accu). http://www.gallagherusa.com/smartfence/images/SmartFence-close-up01.jpg http://www.grit.com/uploadedImages/GRT/blogs/Fixin_Fence/SmartFence1.jpg?n=6712 Deze heeft dunnere koorden ipv lint, maar werkt prima, onze paarden zien en respecteren het goed. Onderste lint hebben we zelf verwijderd (ivm stroomverlies vanwege ons onregelmatige terrein). Vind het een geniaal en makkelijk systeem, we zijn er erg blij mee en de paarden ook .
Laatst bijgewerkt door YamaDeva op 20-07-12 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Ja dat klopt, die zit er niet bijgeleverd. Wij koppelen hem zelf aan ons bestaande elektr.hekwerk met een stukje draad en krokodillebekjes...
Sanniej_
Geplaatst: 20-07-12 13:52
Mooi systeem! Kende dat helemaal niet. Maar is het niet goedkoper en ook wel handig om een batterij en prikpalen en stukje draad mee te nemen? Is toch ook niet zo duur. En kun je thuis ook weer gebruiken.
Thuis heb ik het niet nodig. En het is inderdaad wel goedkoper om zelf alles los mee te nemen. Maar ik vind het zo'n gedoe en het is zo'n enorme berg bagage. Daarom vind ik die geïntegreerde systemen juist zo mooi