Veelzijdigheidszadel vs. springzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Veelzijdigheidszadel vs. springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 21:41

Ik ben vrij verwent, ik heb namelijk 2 zadels; een Wintec dressuur en een Wintec VZ.
Nou begint er iets in mij te knagen, dat zegt dat ik beter mijn VZ zadel kan omruilen voor een springzadeltje, omdat ik er in feite toch alleen maar gebruik van maak als ik ga springen. Dat is vaak 1 keer per week รก 1 keer per 2 weken, ligt eraan wat we die week doen.
Ik heb in een dressuurzadel totaal geen grip met springen, dus daar gaat het u even niet over, maar het gaat er wel over wat nou verstandig is. VZ zadel houden, of inruilen? Verward

MuSLi

Berichten: 5240
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:45

Ik zou zeggen: inruilen.

Je gebruikt je VZ. zadel alleen tijdens het springen zeg je, dan kun je
toch beter een springzadel hebben..

Je hebt al een dressuurzadel alleen voor de dressuur...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:56

rijd je buiten en zo ja met welk zadel? Hoe fanatiek spring je? Spring je ook wedstrijden? Wat krijg je terug voor je vzh zadel en hoeveel moet je erbij leggen voor een springzadel?

Ik heb in augustus er een springzadel bijgekocht (had het hard nodig omdat ik met mijn vzh zadel de sprongen van Raimaer niet meer kon uitzitten) maar mijn vzh zadel is gewoon gebleven voor buitenritten, misschien eens zadelmak maken (en de endurance rit van zondag Haha! ) Dressuurzadel mocht ook blijven *LOL*

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 22:03

En ik dacht dat ik verwent was Knipoog . Nee even zonder dollen; ik rijd inderdaad buiten, met mijn dressuurzadel. Tenzij ik van plan ben om boomstammetjes te gaan springen ofzo, dan gaat het VZ zadel erop. Ik spring (nog) geen wedstrijden, zou het wel graag gaan doen, maar laten we eerst zorgen dat de dressuur helemaal lekker loopt Haha! .
Ik kon met mijn dressuurzadel de sprongen van racer ook niet uitzitten (1.10m) en ben er toen dus afgeklettert...
Sja, wat is een 2e hands Wintec waard? Altijd super onderhouden; ca. 2 jaar.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:26

ik zou het voorlopig lekker houden, als je fanatieker gaat springen kun je altijd n og een springzadel kopen. Ik heb er dus een in augustus gekocht, terwijl ik al sins 1987 springwedstrijden rijd (t/m M paarden) op een gewoon vzh zadel. Erg veel ga je niet krijgen voor je zadel, dus lekker houden zou ik zeggen.