Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
InekeN schreef:Da's echt heel schadelijk en je kunt je paard er blijvend mee verknoeien. Niet meer geven dus. Je paard direct een kuur geven met Sputolysin, zo stofvrij mogelijk houden, het liefst dag en nacht buiten tot ie niet meer hoest. Wanneer hoest over is pas weer gaan gebruiken voor rijden ofzo. Je paard kan nog lange tijd allergisch reageren op hooi. Liever kuil voeren of hooi eerst kletsnat maken. Ook oppassen met stoffig stro. Succes!
PercyLeen schreef:Mijn paard heeft een inwendige schimmelinfectie opgelopen door vies stro.
Ik zou een endoscopie laten maken en het op kweek laten zetten anders heb je straks een paard dat chronisch hoest!
lovezarana schreef:PercyLeen schreef:Mijn paard heeft een inwendige schimmelinfectie opgelopen door vies stro.
Ik zou een endoscopie laten maken en het op kweek laten zetten anders heb je straks een paard dat chronisch hoest!
Hoelang heeft jouw paard das vieze stro gegeten , want mijn paard eet het sinds kort. Zijn er ook nog middeltjes tegen dat je bij de dierenarts weg kan halen??
Paddenpad schreef:Heeft je vader het gras opgeperst zonder te schudden en drogen,dan kun je zeker helaas heel de partij weggooien,neem aan dat hij ze niet geseald heeft.
Te nat gras persen en niet sealen dan gaan ze broeien en schimmelen.
Door de schimmelsporen kan je paard flink ziek worden en in het ergste geval overlijden.
Brittneyx schreef:Pien28 schreef:De hele partij weggooien .
Kan je dat echt niet zelf verzinnen????
het wil niet zeggen dat er 1 pakje slecht is dat de hele partij slecht is hoor
als de pak niet goed verpakt is, vocht ingekomen, etc
lovezarana schreef:nee, maar wel alles is verschimmeld en er het zijn gewoon kleine baaltje dus het zit niet verpakt maar waarschijnlijk heeft het niet lang genoeg kunnen drogen.
Tigra_ schreef:lovezarana schreef:nee, maar wel alles is verschimmeld en er het zijn gewoon kleine baaltje dus het zit niet verpakt maar waarschijnlijk heeft het niet lang genoeg kunnen drogen.
Zonde dan ben ik ook bang dat je alles weg moet gooien.
Zou wat anders gaan voeren en dan zal het wel overgaan mocht het niet zo zijn dan kan je nog de DA bellen.
Paddenpad schreef:Het is trouwens niet goed om je paard nu versgemaaid gras te gaan voeren,beter kun je nu ergens een aantal pakken gaan kopen bij een andere boer die wel goed is en niet beschimmeld!
Citaat:Volgens mij is het enige middel het vieze spul weghalen. Je moet de oorzaak bestrijden (het vieze hooi), niet het symptoom (het hoesten).
Als je het hooi weghaalt zal het hoesten binnen 1 of 2 dagen weg zijn.