Nu als ik met anderen in de gang sta en de anderen gaan al richting piste, moet ze echt mee! Als ze de hele tijd alleen staat is het niets en als ze moet vertrekken voor de andere is er ook helemaal niets aan de hand..
Vorige week dinsdag: Ze stond alleen in de gang, maar stond weer lastig te doen, nu was mn vader er en ging haar wel even vasthouden. Normaal als iemand haar ondertussen vasthoud blijft ze ook mooi staan..
Nu dus niet, mijn vader kon ze niet meer houden (is onlangs geopereerd) en ze vloog in (een snelle) draf een stukje door de gang en zo de piste in.. Na een rondje in de piste was ze in stap en weer rustig.
Ik dacht dat het kwam omdat mn vader ondertussen me ook mijn zweep aangaf (was ze in het begin bang van maar nu niet meer) dus verder niet meer aangedacht..
Vandaag: Ik stond met andere in de gang, zij gingen al in de piste en ik wou juist opstappen, Camble wou ze lekker volgen, dus vraag ik aan iemand of hij haar ff wou vasthouden.. Ik zit erop begint ze te stappen, de jongen werd kwaad en zei dat ze moest stilstaan.. Begon ze ff door te flippen => In volle galop door de gang, paar vriendinnen sprongen aan de kant. Heb ik haar heel hard de piste in moeten sturen (als je rechtendoor gaat kun je op de velden) Nou in de piste was ze rap terug in stap en liep ze rustig alsof er niets was gebeurd, kon met een lange teugel lopen, ze was weer zo braaf..
Ik merk ook nu ze meer bespiering krijgt, ze veel sterker word.. Aan de teugel wil ze niet meer (behalve stap als ik blijf vragen) wanneer ze dat vroeger wel gemakkelijk deed.. Met springen ook, in het begin kon ik ze makkelijker bij me houden in de galop, maar nu..
Ik word er zo ziek van, zat vandaag met tranen in mijn ogen..
Ze word precies alleen maar erger..
Sorry voor het lange verhaal, maar dit kan zo verder niet.. Ik heb trouwens 2 keer in de week privéles wat in het begin heel goed ging, maar de laatste week, niet nageeflijk, alleen sneller willen in galop..
Alvast bedankt
*edit* Gisteren was ze heel braaf bij het opstijgen en bleef mooi staan en heb ze dan ook heel hard beloond
) Misschien dat dat helpt!