Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ninx schreef:Ligt eraan...
Wanneer/ hoe vaak gaat hij het land op, en zijn de paddocks een beetje aardig?
karuna schreef:Is het op hetzelfde terrein? Ik zie alleen maar voordelen in de buitenbox,meer frisse licht, gezonder en toch ook vriendjes kunnen zien en zijn hoofd uit zijn box steken. Binnen nadelen, niet uit de box kunnen kijken dus hoeveel sociaal contact heeft hij dan met andere paarden. Leskinderen die van paard naar paard gaan, einde van de gang. De deur die in de winter zo goed als zeker potdicht zit, dus minder goede lucht, meer stof.
Wat is het voordeel van binnen naar het poetsgedeelte gaan? Frisse lucht is fijn, is het heel slecht weer poets je toch in je box. Sta je ook droog en windvrij. Als de stalhouder zijn boxen goed schoon houdt zou een ziek paard dat er ooit ingestaan heeft geen probleem moeten zijn. Desnoods maak je zelf de drink en voerbak nog even goed schoon.
Polly schreef:denk dat het probleem vooral is dat er ook een zieke naast kan komen te staan.
Normaal roep ik altijd heel hard BUITEN maar dit is voor mij een dusdanig nadeel dat ik voor binnen zou gaan. Is fysiek contact (neuzen) mogelijk in de buitenstallen?
LisanneFloor schreef:die service is er en maak ik ook gebruik vanIs er bv. een service dat de paarden door de manege worden buitengezet? Of dat je kan vragen aan vrienden/mensen om je paard buiten te zetten. Ik zou dan voor de binnenstal gaan, want doordat er buiten soms zieke paarden worden gezet.. En heb je dus ook eerder kans dat je paard ziek wordt, en dus meer kosten. Succes!
Billie1 schreef:oke dankjewel, hij kan buiten wel naar buiten kijken bedenk ik me nu ( zo'n tralie ding dat je open kan zetten maar dat doet de eigenaar altijd Ichtegem als ie zijn voorronde doet ikzelf proberen hem wat vaker open te zettenJammer dat de zieke paarden in de buitenstal staan, want verder klinken die veeeeel beter dan de binnenstal![]()
Dat ie niet met zijn hoofd de stal uit kan zou voor mij gelijk een no go zijn, sociaal contact is dan ook niet meer van toepassing. Frisse lucht door een deur die (alleen?) in de zomer open staat is nog niet de frisse lucht die een buitenstal biedt.
Het lopen naar de paddock, bak enz. zou mij niet zo veel uitmaken, een stukje voor de stal om te stappen is mooi meegenomen.
Ik zeg buitenstal