Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En het mooiste is, de paarden gaan niet meer door de draden van ellende om ze af te schudden.criollolover schreef:Wij hebben er net 1jte aangeschaft en het valt mij ontzettend tegen! Mijn verwachtingen waren groot, maar de paarden kunnen absoluut niet zonder vliegendeken staan. Er zitten wel wat dazen in de val, maar als er nu 5 of 20 dazen bij mijn paard zitten maakt niet uit, van 5 dazen wordt ze ook al gek!
We hebben de val ook al verplaatst, maar helaas was dat ook niet de oplossing.
), niet een "dazenvrijmaakmiddel" voor het land... Elke dode daas plant niet meer voort, dus je dunt de dazenbevolking wel uit, maar dat kost tijd... In dat opzicht zou je kunnen zeggen dat twee goedkope exemplaren beter is als één dure...Gooiske schreef:criollolover schreef:Wij hebben er net 1jte aangeschaft en het valt mij ontzettend tegen! Mijn verwachtingen waren groot, maar de paarden kunnen absoluut niet zonder vliegendeken staan. Er zitten wel wat dazen in de val, maar als er nu 5 of 20 dazen bij mijn paard zitten maakt niet uit, van 5 dazen wordt ze ook al gek!
We hebben de val ook al verplaatst, maar helaas was dat ook niet de oplossing.
Een dazenval heeft pas een zeer goede werking na enige tijd, 5 of 20 maakt zeker al 75% minder uit!
Wij hebben ook de 'Loer', hij staat nu voor het 5de jaar...

Hij moet alleen wel op een zonnige plek hangen met het liefst een zacht briesje. De bal moet echt warm worden willen er veel dazen op af komen. rhijnauwen schreef:Wij hebben sinds kort deze: http://www.vandergraafdemolen.nl/cms/?p=2259
Lijkt aardig zijn werk te doen
Die bak kun je eraf halen en bijvoorbeeld in een emmer water onderdompelen. Of in een zak in de vriezer leggen. Dazen gaan zo dood en daarna kun je de bak legen en ze bijvoorbeeld in de winter als vogelvoer gebruiken