Het zit dus zo - ik heb al 8 jaar lang een merrie van (nu) 12. Ze heeft vroeger veel in de springsport gelopen (tot 1.35m) tot ongv. 3 jaar geleden toen ik me op school moest concentreren. Toen is er bij haar Kissing Spines gediagnosticeerd.
Rond dezelfde tijd, misschien een week daarvoor, werden allebij haar sprongewrichten dik. Ze heeft altijd al s'morgens en met minder beweging wat dikke beentjes gehad, maar altijd onderin en niet in haar sprongewrichten, en het ging altijd weg met wat beweging. Ze werden dus allebij acuut dik en ietsjes warm. Ze liep niet mank, wel stijf. Alhoewel kan dit stijve lopen ook door de KS komen.
Ik laat haar elke dag 40 min. aan de longe in het Pessoa lopen en 20 min. stappen in het bos. Verder staat ze elke dag de hele dag buiten. Ik koel haar sprongewrichten ongv. 2 min. met koud water na het longeren/rijden en doe er cooling gel op. Dat helpt niet. Ik probeer zachtjes de sprongewrichten en het weefsel eromheen te masseren. De dikte lijkt op vloeistof en is niet hard. Het bevindt zich om haar hak heen, vooral aan de binnenkant. De dierenarts heeft er fotos van gemaakt en die zagen er gewoon goed uit; geen problemen.
Dus:
- Acuut dikke hakken
- Ietsjes warm
- Beweging en koelen helpt niet
- Niet mank, wel stijf
- Dikte lijkt op vloeistof
- Niks te zien aan rontgenfotos
Wat kan dit zijn?!