Ik zoek informatie over een stroomapparaat op zonnepanelen. Wie heeft het, waar heb je het gekocht, hoeveel kostte het en wat voor type/merk heb je. Als hier al een topic over is zou ik dat graag willen weten, ik kon niks vinden met de zoekfunctie.
Wel overwogen, maar te duur, erg diefstalgevoelig! en ik betwijfel of het genoeg opvangt om systeem autonoom draaiende te houden. Dacht dat het meer bijladen van de accu was dan echt volhouden ervan. Daarnaast heb ik een redelijk zwaar apparaat staan en dat werkt niet op 1 paneeltje.
De zonnepaneeltjes werken best wel goed, houden een goede accu het hele jaar netjes op spanning. Bijvoorbeeld de S20 van Gallagher een 2W zonnepaneeltje waar je een losse 12V accu bij moet aanschaffen.
Hoi ik heb een met een zonnepaneel het ziet er uit als een kruiwagen met band en handvaten met binnen in 2 accu's en een gewone stroomklok van gallagher ik heb er 2 pootjes onder om hem goed neer te zetten en de aardepen zit ook van binnenuit de grond in. Ik kan de handvaten er afhalen en kan hem aan en uit doen met een sleutel. Ik ben er heel tevreden mee en heb een hele harde klap stroom op de wei en de accu's zijn altijd geladen. Hij kan ook niet gejat worden want hij staat helemaal onder stroom als hij aan staat.
BBolluijt
Geplaatst: 16-07-12 20:18
de Gallagher S20, S50 en S200 zijn complete apparaten op zonne-energie je hebt alleen dit apparaat en een bijbehorende accu nodig. Als je al een gallagher accu apparaat hebt kan er vaak een los zonneapparaat geleverd worden (vanaf €159,-)