Stroomapparaat op zonnepanelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Stroomapparaat op zonnepanelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 18:08

Ik zoek informatie over een stroomapparaat op zonnepanelen. Wie heeft het, waar heb je het gekocht, hoeveel kostte het en wat voor type/merk heb je. Als hier al een topic over is zou ik dat graag willen weten, ik kon niks vinden met de zoekfunctie.

tamary

Re: Stroomapparaat op zonnepanelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:32

Wel overwogen, maar te duur, erg diefstalgevoelig! en ik betwijfel of het genoeg opvangt om systeem autonoom draaiende te houden. Dacht dat het meer bijladen van de accu was dan echt volhouden ervan. Daarnaast heb ik een redelijk zwaar apparaat staan en dat werkt niet op 1 paneeltje.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 11:01

Oke bedankt. Dus eigenlijk nog niet genoeg ontwikkeld om goed genoeg te werken.

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:47

de zonnepaneeltjes werken best wel goed, houden een goede accu het hele jaar netjes op spanning.

Gallagher levert al Solar apparaten vanaf €299 + accu €28,95 (voor 3 km afrastering zonder begroeiing of 1,5 afrastering met lichte begroeiing) kijk even op http://www.cavalo.nl/weide/schrikdraad- ... ergie.html

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 12:50

Je hebt dus een accu nodig, een zonnepaneel en een apparaat of hoe zit dit nu?

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:55

De zonnepaneeltjes werken best wel goed, houden een goede accu het hele jaar netjes op spanning.
Bijvoorbeeld de S20 van Gallagher een 2W zonnepaneeltje waar je een losse 12V accu bij moet aanschaffen.

Gallagher levert al Solar apparaten vanaf €299 + accu €28,95 (voor 3 km afrastering zonder begroeiing of 1,5 afrastering met lichte begroeiing) kijk even op http://www.cavalo.nl/weide/schrikdraad- ... ergie.html

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:56

sorry ik zat even te slapen, klopt je moet een paneeltje kopen en een accu.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 13:23

enn dan kan dat gewoon op je bestaande apparaat worden gemaakt of?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:05

Als ik de linken bekijk zit he het simpelste met alles in 1 pakket. Anders is het zeker uitzoeken of je accu en je apparaat ervoor geschikt zijn.

Als ik lees dat ze aangeven een 5ampere accu er aan te hangen. Hier is dat 100, beetje erg groot verschil dus.

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:58

Hoi ik heb een met een zonnepaneel
het ziet er uit als een kruiwagen met band en handvaten met binnen in 2 accu's en een gewone stroomklok van gallagher
ik heb er 2 pootjes onder om hem goed neer te zetten en de aardepen zit ook van binnenuit de grond in.
Ik kan de handvaten er afhalen en kan hem aan en uit doen met een sleutel. Ik ben er heel tevreden mee en heb een hele harde klap stroom op de wei en de accu's zijn altijd geladen.
Hij kan ook niet gejat worden want hij staat helemaal onder stroom als hij aan staat.

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:18

de Gallagher S20, S50 en S200 zijn complete apparaten op zonne-energie je hebt alleen dit apparaat en een bijbehorende accu nodig.
Als je al een gallagher accu apparaat hebt kan er vaak een los zonneapparaat geleverd worden (vanaf €159,-)