Paard bijt aan staart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Paard bijt aan staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 20:41

Ik hoop dat het hier goed staat, heb ook de zoekfunctie gebruikt maar niet gevonden wat ik zocht.

Mijn paard staat samen met een paard van de staleigenaar. Nu had ik gezien dat hij kortere plukjes in zijn staart had, ik dacht eerst aan schuren. Maar ik heb afgelopen week het andere paard verschillende keren aan mijn paard zijn staart zien bijten.
Er is geen mogelijkheid om ze uit elkaar te halen (er staan nog 2 andere paarden bij en zo hebben we 2 groepen van 4 paarden die goed overweg kunnen, met andere combinaties is het ruzie en uitbreken).
Wat kan ik doen om te voorkomen dat het andere paard aan mijn paard's staart bijt?

dietmdb

Re: Paard bijt aan staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:46

Bij mijn paard hebben we chili in de staart gesmeerd :Y)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:01

cribbox (de pasta variant) er in smeren. Wel vieze staart, maar geen geknaag meer. Zou knagende paard ook na laten kijken op aarsmaden/wormen/wondjes op/onder de staart.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 21:06

Ze had onlangs wel diaree, het knagend paard, veearts is toen geweest omdat ze toen toch daar moest zijn. Dus als ze wondjes,wormen,... had zou de veearts dat gezien hebben denk ik. Mijn paard heeft niets.
Moet je dat goedje blijven smeren of stopt het knagend paard er mee?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:24

Het ligt er een beetje aan. Als het knaagdier hardleers is wel. Laat hij zich afschrikken dan kun je er mee stoppen.
Let wel op, draag zelf handschoenen bij het opsmeren en haal adem door je neus. Ik heb een tijdje ook zo'n goedje gebruikt tegen een staartenknager op stal en dat was zo vies dat ik het nog de hele dag "proefde" Brrr.
De knager beet er vervolgens in en liep met wijd opengesperde muil, tong naar buiten en dicht geknepen ogen weg, helaas was hij onverbeterlijk en moest ik blijven smeren/spuiten
Bij mij is het knaagdier nu verhuisd, eindelijk geen wondjes meer in de staart van mijn beest. Pfff

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 21:30

Ja bij mijn paard zijn het nog geen wondjes, enkel de haren korter. Maar ik wil graag de wondjes voor zijn.
Ik ga het eens met de eigenaar bespreken, hij zei dat hij wel wou betalen voor product. Dat is wel fijn :)