middel tegen dazen/vliegen/muggen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

middel tegen dazen/vliegen/muggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:55

Hoi allemaal!

ik ga van de zomer met mijn pony op ponykamp in drenthe.. maar volgensmij stikt het daar van de mugjes/vliegjes en dazen. wie heeft een een goed middel/vliegenspray/shampoo of wat dan ook voor mij?
is het ook raadzaam om een vliegendeken mee te nemen? ik heb er geen dus die zou ik dan moeten aanschaffen, welke zijn goed en niet te duur?

Groetjes,

Frederieke

ohja, mijn pony is heel bang voor vliegensprays, ze moet er maar aan wennen, maar als je iets hebt dat je niet hoeft te sprayen zou dat helemaal geweldig zijn, zo niet, jammer dan, dan zijn we iets langer bezig met in sprayen..

Sjors

Re: middel tegen dazen/vliegen/muggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:00

[VSW] Zalf tegen muggen?
Je hebt ook zalf's tegen vliegen :) Zie bovenstaand topic :)
En de allerbeste vliegen spray....tja..... dat zul je echt zelf uit moeten zoeken ;)

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:06

Ik heb zelf een vliegenutirijdeken. En ik spray haar in met vliegenspul, je kan de vliegenspray ook op een spons of doekje spuiten en daar je pony mee inwrijven. Want mijn pony vind het soms ook een beetje eng op ingespoten te worden. Een vliegendeken op de wei zal ook wel helpen en je kan misschien dan een tweedehands kopen die zijn vaak niet zo duur.

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:07

Ik zou voor de vliegendeken met uitsparing voor het zadel gaan in combinatie van een spray of gel tegen dazen.
Veel plezier en succes

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:13

ik gebruik lampenolie met azijn, niet schadelijk voor het paard en geen insect in de buurt!!!

RomyNeron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:02

Een vliegendekentje kan je met of zonder rijden om doen en natuurlijk vliegen spray ik heb een hele goede dat zimbly heet hij is wel 15,- maar mijn paard kan nergens tegen maar het helpt heel goed

mvg romy

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:20

baszo17 schreef:
ik gebruik lampenolie met azijn, niet schadelijk voor het paard en geen insect in de buurt!!!

nooit eerder gelezen, hoe veilig is dit? en wat is je recept?

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:22

Het recept voor een vliegenspray wat echt goed helpt.
Plantensproeier

50 ml Dettol
150 ml Citroen
100 ml Azijn
100 ml Water

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:15

Lampen-olie is toch giftig?....

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:40

ik heb de anky spray voor het eerst gebruikt vandaag en de dazen en vliegen waren binnen no time vertrokken, ik weet niet voor hoe lang aangezien ik haar daarna in het land heb gezet maar vond het al positief dat ze daad werkelijk weg waren dit had ik niet met andere middelen!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:43

Ik heb de dazenspray van de boerenbond, is wel iets duurder als vliegenspray maar werkt naar mijn gevoel iets beter. Moet je alleen geen wit paard hebben, anders zit je paard onder de vegen :P
Een vliegendeken is wel handig, met uitsparing voor zadel is fijner met rijden maar als er echt zoveel vliegen en dazen zitten kun je misschien beter een gewone kopen zodat je pony hem ook op de wei opkan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:05

als het dit weer is dan zijn er toch bijna geen dazen? op dat opzicht hoop ik dan dat het dit weer is en hoef ik alleen een nieuwe spray te kopen/maken en niet dekens etc.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:26

Nee, met dit regenweer valt het wel mee. Al moet ik zeggen dat straks toen ik in de wei stond en de zon een beetje scheen er alweer wat dazen te voorschijn kwamen.
Maar zolang het niet echt mooi weer is moet een spray, vliegenkap voldoende zijn :)

Willem47

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 00:30

Zelfs met dit weer zitten er best veel dazen, ik was vorige week in brabant en kon het bos geeneens in!!!

Kijken of je illegale bremsen bremsen nog ergens kunt kopen. Dat werkt goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 02:55

ik zal ook eens het ponykamp mailen wat ze daar gebruiken tegen de dazen, misschien hebben zij nog iets handigs

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 06:46

Frederieke_ schreef:
ik zal ook eens het ponykamp mailen wat ze daar gebruiken tegen de dazen, misschien hebben zij nog iets handigs

Ik heb je de oplossing gegeven....