Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
justjoos schreef:Het zou mij en de familie aan het hart gaan om ons kleine 'natuurgebied' om te ploegen en vol te gooien met alleen gras, te bemesten enz (vooral als je leest hoe het met de vlinder- en bijenstand gesteld is onder andere), maar het zet mij toch wel wat aan het denken. Iemand die zich goed in de effecten van giftige planten bij paarden kent? Iets wat ik zou kunnen lezen over dit onderwerp? Hoezeer kan ik vertrouwen op het instinct van onze paarden?
MirandaFuego schreef:Nou, ik zou ze liever niet zo laten lopen.
Als je bijv. een heel giftige neemt, Jacobskruiskruid, die zal bij de eerste plantjes niet direct dodelijk zijn, maar als ze er teveel van krijgen, dan wel, het gif blijft opgeslagen in het lichaam.
Normaal gesproken eten ze de giftige planten niet, maat als ze omgetrapt worden en uitdrogen eten ze ze zó op, dat kan gemakkelijk gebeuren.
Ik denk wel dat er een verschil is tussen echt erg giftig en waar ze heel veel van moeten eten, dat zal niet zo snel gebeuren.
justjoos schreef:Het is dan ook een plezier om te zien, ik heb nog nooit zoveel vlinders, bijen, hommels, libelles, en andere insecten gezien, net zoals herten, everzwijnen, hazen en wilde konijnen. En dus onze 2 paarden die een bijna wilde manier van leven hebben daarin, met vaste looproutes die ingesleten zijn, kortgegeten stukken en hoge stukken waar ze niet langskomen, plekken waar ze rollen en noem maar op.