Tips om een schimmel echt wit te krijgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yellona

Tips om een schimmel echt wit te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 18:21

Hey.
Heeft er iemand tips om tijdens het poetsen echt wit te krijgen?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:17

Er zijn veel tips,maar één die werkt heb ik nog niet gevonden dus ik wacht met je mee op de TIP. :)

Bon_charmeur

Re: Tips om een schimmel echt wit te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:18

een handdoek met witspray(A)

123horse123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:19

Nou ik heb een witte mini als verzorg pony, die krijg ik ook niet wit dus denk gewoon een keer wassen met zilvershampoo en dan weet ik het niet? Wat je kunt roberen is om af en toe is een super goeie beurt te geven en dan maar hopen dat het werkt...
Die witspray lijkt me ook handig hoor..... Hihhi

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 11:26

Beatje: dat is goed
Beauty: thanks
123horseo123: ja dat doe ik maar als ze een keer gerold heeft zie je er niks meer van en dit weer laat het ook niet echt toe om ze te wassen

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:30

waterstofperoxide := nee hoor grapje
Zo'n borstelblok werkt meestal wel goed om vlekken van de vacht te verwijderen.
Staart wassen met zilvershampoo, zou dit niet op de huid doen. Zijn vacht alleen met paardenshampoo. Volgens mij is er bij de paardendrogist, shampoo speciaal voor witte paarden.

Nagellakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:53

Het merk Cowboy Magic heeft erg goede spullen, zowel voor grasvlekken als gele vlekken.
Ook is dat vierkante puimsteentje ideaal.
Ik doe vaak even een vochtige spons langs de plekken, dan is t ook weg ;)

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 23:22

merci voor de tips en waar verkopen ze cowboy magic

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:25

na het rijden met vectrolin (paardendrogist) afsponzen en in het laatste restje water de staart soppen....werkt super en goed voor de spieren/huid

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:26

Op bokt zie je regelmaat advertenties voorbij komen. Veel western gerichte ruitersportzaken verkopen het ook. En anders een googlen. :) witspray werkt inderdaad erg goed!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:39

Mijn witte mini staat meestal onder dek. Stal goed schoonhouden en staart/manen regelmatig wassen.
Zachte zeep van driehoek werkt ook goed, evenals betadine scrub. Dat alleen voor staart/benen gebruiken, het ontvet heel erg.

Tja, soms moet je met een witte wat extra werk doen. Gelukkig is de mijne geen smeerpoets en is vrij gemakkelijk schoon te houden.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:43

Ik waste mijn schimmel, nu met pensioen, altijd met vloeibare biotex groen. De benen deed ik ook met betadine scrub, en soms de staart ook, maar dat werd wel stug, dus daarna sprayen met glansspray.
Wat wel scheelde was dat hij niet op stro stond maar op houtvezel. Alle urine trekt in de vezel, dus je hebt al zo niet die vieze gele urineplekken die er moeilijk uit te krijgen zijn.

Sylvana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:34

Ik maak ze vaak eerst nat, dan erover heen met een harde borstel, en dan weer de slang erop.
Werkt bij mijn verzorgschimmel erg goed :)

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:42

Zo wit ?

Afbeelding

Mijn PRE is eigenlijk altijd wit :)

Ik noem haar mijn barbie paardje

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:54

Marina_Shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:28

late reactie misschien nog, maar een poetsblokje werkt meestal goed. als je bijvoorbeeld op wedstrijd moet, dag ervoor even poepplekken enzo insmeren met blubber. niet van dat smerige donkere kleigrond, maar gewoon een beetje blubsie uit de paddock ofzo. op laten drogen en dan eraf poetsen. werkte bij mijn verzorg schimmel ook altijd. zand schuurt namelijk de vlekken uit het haar.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:31

nadita schreef:
Mijn witte mini staat meestal onder dek. Stal goed schoonhouden en staart/manen regelmatig wassen.
Zachte zeep van driehoek werkt ook goed, evenals betadine scrub. Dat alleen voor staart/benen gebruiken, het ontvet heel erg.

Tja, soms moet je met een witte wat extra werk doen. Gelukkig is de mijne geen smeerpoets en is vrij gemakkelijk schoon te houden.

Puur om hem wit te houden?Dat hoop ik toch niet zeg, het moet niet gekker worden... :7

GoldenDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:22

betadine shampoo of zilvershampoo

XxXHorsezXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:14

Bij houden is al het halve werk. Goed poetsen, en inspuiten met antiklit wil ook weleens helpen, dan blijft er minder vuil op plakken. Als hij echt schoon moet zijn (bv voor een keuring of wedstrijd): wassen met Zilvershampoo van de Kruidvat, en de overgebleven gele vlekjes insmeren met talkpoeder (terwijl de haren nog vochtig zijn) kan helpen.

DoTiramisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:04

Van cowboy magic heb je green spot remover helpt echt goed!!

Ik heb een bonte, gister nog gewassen mevrouw is nu alweer vies, maar ik spray sinds kort dat spul erop en het werkt super!
Ook zo'n vierkant blokje en goed rossen en poetsen hihi :D

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:13

Mijn witte mini's worden regelmatig gewassen, meestal zonder shampoo maar als het te gek wordt gebruik ik altijd Cowboy Magic yellow out, ook staat er altijd een fles Cowboy Magic greenspot remover. Manen en staart regelmatig wassen om ze mooi wit te houden. In de winter wordt er uiteraard niks gedaan om ze wit te houden maar in de zomer vind ik het erg mooi als de witjes ook wit zijn in plaats van goor dus wat vaker de tuinslang erover :D Deze week met dit prachtige weer zijn ze allemaal een keer aan de beurt.

Afbeelding

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:16

Ik heb een schimmel die liever goudkleurig (lees piskleur) was geboren.
Ik poets totdat ie zacht is, die vlekken laat ik maar voor wat het is...(als ik erop zit zie ik ze toch niet)
Staart was ik in de zomer 1x perweek, of 2x per week, net wat nodig is met baby shampo (staartwortel laat ik daarbij vaak met rust..alleen water)
Rest van zijn lijf alleen net voor een wedstrijd (alls met babyshampoo)..verder niet..is volgens mij niet goed voor huid. Wordt vaak droog. En droog is jeuk...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:17

Een stukje huid van mijn schimmel lenen? Een keer met de spuit erover (zonder shampoo) en hij is weer schoon. :D

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:41

zo wit ???
COWBOY MAGIC werkt inderdaad heel goed, maar ook betadine shampoo en zilver shampoo,

Afbeelding
Afbeelding