Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FromNorway schreef:Ruwvoer is vaak gemaakt van grasEen paard kan niet zonder enige vorm van gras.
Inderdaad, een paddock kan ook (met inderdaad constante ruwvoervoorziening of meerdere ruwvoermomenten) maar TS doet het overkomen alsof paard niet buitenkomt.
In dat geval vraag ik mij ernstig af of dit een serieuze vraag is van iemand die een eigen paard heeft.
barrelover schreef:Paard heeft een uitloop stal.enorme paddock en bak beschikbaar.de weidegang is daar een grote zandvlakte.
aisie schreef:Ik vind grazen toch wel heel belangrijk voor paarden. Dat doen ze in de natuur ook de hele dag en ik merk aan mijn eigen paarden dat ze dat toch het allerliefste doen. Tuurlijk kunnen ze wel zonder gras maar voor een paard wat nog in de groei is lijkt me een stukje land waar hij de hele dag lekker kan scharrelen en grazen toch wel een van de eerste levens behoeftes. Mijn paarden vinden het vreselijk om hele dagen in een zandbak te staan en staan de hele dag in een hoek te sjagarijnen tot ze weer naar binnen mogen.
aisie schreef:Ik vind grazen toch wel heel belangrijk voor paarden. Dat doen ze in de natuur ook de hele dag en ik merk aan mijn eigen paarden dat ze dat toch het allerliefste doen. Tuurlijk kunnen ze wel zonder gras maar voor een paard wat nog in de groei is lijkt me een stukje land waar hij de hele dag lekker kan scharrelen en grazen toch wel een van de eerste levens behoeftes. Mijn paarden vinden het vreselijk om hele dagen in een zandbak te staan en staan de hele dag in een hoek te sjagarijnen tot ze weer naar binnen mogen.
Duhelo schreef:aisie schreef:Ik vind grazen toch wel heel belangrijk voor paarden. Dat doen ze in de natuur ook de hele dag en ik merk aan mijn eigen paarden dat ze dat toch het allerliefste doen. Tuurlijk kunnen ze wel zonder gras maar voor een paard wat nog in de groei is lijkt me een stukje land waar hij de hele dag lekker kan scharrelen en grazen toch wel een van de eerste levens behoeftes. Mijn paarden vinden het vreselijk om hele dagen in een zandbak te staan en staan de hele dag in een hoek te sjagarijnen tot ze weer naar binnen mogen.
maar als je in een paddock ruwvoer aanbied (in de vorm van slowfeeders op verschillende plaatsen) hebben ze toch ook dat min of meer natuurlijke gedrag.