Ze worden daarna ook helemaal gek als de ander dan weg is.
Heeft iemand alsjeblieft tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Dune_ schreef:Is het geen mogelijkheid om ze allebei mee te nemen? De meeste paarden vinden het echt niet tof om alleen achter te blijven. Bij ons op stal is het ook niet de bedoeling dat je een paard alleen achterlaat, maar beide paarden meeneemt en de ander eventueel op stal zet.
renskep schreef:Uhm,, Gaan oefenen met uit de wei halen? Een beetje je paard africhten? Belonen als ze blijft staan ofzo...
Bij mijn verzorgpony's haal ik ze ook om de beurt uit de wei, maar als ik zeg dat die ene moet wachten in de wei, dan wacht ie tot ik de wei weer netjes dicht het kunnen doen!
max66 schreef:toen ik nog op mijn vorige merrie reed (ze stond altijd met een andere merrie in de wei) haalde ik ze allebei naar binnen als ik ging poetsen/rijden. Als ik klaar was deed ik ze ook samen weer naar buiten.
De verzorgpony van mijn dochter echter, die kunnen we gewoon uit de kudde halen en meenemen zonder dat de anderen mee willen.
In jou geval zou ik de ander gewoon meenemen en op stal zetten.
Oh, bedacht me net dat er misschien geen stal is?!
capopjekop schreef:Ik maak de draad zo open dat ze niet mee kunnen schieten, willen ze dat proberen dan jaag ik ze weg. Hier komt het niet vaak voor dat er eentje meeschiet, maar dan kunnen ze nog niet ver weg, omdat er nog een houten hek voor zit.