ik doe het altijd met bix, of idd eerst een paar stappen naar achter laten zetten
nina82
Geplaatst: 09-07-12 14:08
Probeer je pony eerst een paar pasjes achterwaarts te zetten en eventueel een pasje naar links en rechts laten stappen. Dit zijn gelijk wat gehoorzaamheids oefeningen. Draai dan even een volte en loop dan gelijk door richting uitgang. Ik heb een keer meegemaakt dat mijn paard ook niet vooruit wilde heb hem toen omgedraaid en de hele wei achterwaarts richting uitgang gelopen, sinds dien loopt ze altijd braaf mee . En idd met met iets lekkers lokken.
Halster aanlaten , met brok er naar toe en met brok als ze braaf meeloopt belonen! Heb ik ook gedaan met mijn pony die nu met iedereen braaf meeloopt en de wei uit te krijgen is
Haar beste vriend(in) meenemen. dan komt ze wel. Grote appel,wortel of andere dingen meenemen. vooral niet gaan rennen. Gaan hurken, je pony word nieuwsgierig komt kijken en hup daar heb je hem/haar!
Bix heeft voor mij altijd gewerkt. Kijk er alleen wel mee uit dat het paard straks niet alleen maar reageert of luisterd wanneer het beloont wordt met bix. Zorg ook dat je eerst goed contact het met het paard voordat je aan de slag gaat. Er is een rede waarom het paard niet wil. Succes ermee. Komt goed!