Ik krijg binnenkort een fjorden ruin van 1.47 en 20 jaar oud. Ik ben van plan om 1 tot 2 keer in de 2 weken met hem naar buiten te gaan. In het bos en heel soms naar het strand. In het voorjaar ga ik misschien ook wedstrijden met hem rijden. Mijn raag aan jullie is of bekappen genoeg is of heeft hij ijzers nodig?
Nee hoor, lekker "bloot" laten staan. Pas als je merkt dat ze teveel slijten zou je een ijzer kunnen overwegen. Maar een goede hoefsmid zal dat wel zien en je adviseren.
Het hoeft niet maar het is natuurlijk ook hoe de hoeven van de fjord zijn. Inderdaad een goeie hoefsmid zal het wel zien en adviseren.
Aukelizzy
Geplaatst: 02-07-12 18:05
Als hij nu zonder ijzers staat zou ik er zeker niets onder slaan. Wanneer hij gevoelig zou gaan lopen is het vroeg genoeg om er over na te denken.. Veel plezier van je paardje trouwens..
Als je paard goede hoeven heeft en niet gevoelig gaat lopen zijn ijzers onzin. Ik rijd met mijn fries dagelijks buiten over asfalt en door de berm en hij loopt al jaren blootvoets. Zonder enig probleem en zijn hoeven zijn alleen maar sterker geworden