De drang om iedere dag naar je paard toe te gaan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ANOUKIEE

De drang om iedere dag naar je paard toe te gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 14:10

Wie kent dat gevoel? Mijn pony staat 24/7 op het land met een vriendje, krijgt 2x per dag hooi en 's morgens een beetje brok. Word 2x per dag of meer gecontroleerd op eventuele bijzonderheden. Er word niet met heb gewerkt, het enige wat ik moet doen is de weide mesten. En verder doe ik grondwerk met hem, lekker poetsen etc.

Niet echt nodig dus om iedere dag naar hem toe te gaan, maar toch heb ik de drang om alle dagen dat ik maar een uurtje over heb om naar hem toe te gaan. Terwijl er genoeg andere dingen te doen zijn hoor, weer eens lekker een dagje leuke dingen met mijn vriend etc ik heb geen rust als ik niet bij poow ben geweest om er een borstel over heen te halen, een wortel met wat extra hooi te geven ( al krijgt hij genoeg hoor puur voor mijn gevoel ) te zien dat hij lekker op wei staat te grazen en hem een schone wei kan bezorgen..

Wie kent dit gevoel? Hoe kan ik ook eens van een dag echt niets doen genieten zonder te denken arm paard al 2 dagen geen borstel over hem heen gehaald :Y) ?
Laatst bijgewerkt door ANOUKIEE op 02-07-12 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Janedieene

Re: De drang om iedere dag naar je paard toe te gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:18

Ik heb juist wel eens te drang om in bed te blijven liggen :+

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 14:20

Hahahaha, nee want dan staat mijn arme poow weer met 10 extra mestballen in de wei :Y) en weer een dag geen borstelbeurt gehad! ( ja ik overdrijf hahahah :+ )
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-07-12 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:21

Na een paar jaar slijt dat gevoel wel een beetje hoor :')

Ik ben elke dag 2x op de weide te vinden, maar ik heb toch ook wel eens een dag dat ik zeg
'pff ik heb geen zin om er naartoe te gaan'.

Godzijdank heb ik een man die zo lief is om dan eens te gaan :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:21

Ik ken het, maar goed, ik moet zelf voeren enz. Dus ik moet ook wel. Maar toen ik ziek was heeft pap ze 2x per dag gevoerd enz, maar ik liep toch wel iedere dag even langs om te kijken of alles goed was. Borstelen enz die drang heb ik niet echt, maar ik wil wel sowieso 1x daags kijken of alles goed is.

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 14:22

chipieke schreef:
Na een paar jaar slijt dat gevoel wel een beetje hoor :')

Ik ben elke dag 2x op de weide te vinden, maar ik heb toch ook wel eens een dag dat ik zeg
'pff ik heb geen zin om er naartoe te gaan'.

Godzijdank heb ik een man die zo lief is om dan eens te gaan :')

Dan heb ik nog hoop hahaha, al heb ik dit gevoel toch al kromme poos hahaha :Y) .

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:22

Ik heb dat ook, ik moet en zal iedere dag naar m'n paardjes gaan en het liefst 2x per dag. Al is het maar om ze even een aai te geven. Gelukkig staan ze erg dichtbij mijn huis en werk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:22

Ik herken dat wel.
Mijn paardjes worden volledig verzorgd en goed.
Toch sla ik maar zelden een dag over.

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 14:23

capopjekop schreef:
Ik ken het, maar goed, ik moet zelf voeren enz. Dus ik moet ook wel. Maar toen ik ziek was heeft pap ze 2x per dag gevoerd enz, maar ik liep toch wel iedere dag even langs om te kijken of alles goed was. Borstelen enz die drang heb ik niet echt, maar ik wil wel sowieso 1x daags kijken of alles goed is.

De drang om te kijken of alles goed is heb ik ook ondanks de boer die ze voert, hij zal maar iets over het hoofd zien :Y) .

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 14:24

clara schreef:
Ik heb dat ook, ik moet en zal iedere dag naar m'n paardjes gaan en het liefst 2x per dag. Al is het maar om ze even een aai te geven. Gelukkig staan ze erg dichtbij mijn huis en werk.

Hier precies hetzelfde, jammer genoeg staat mijn pony een dikke 8 kilometer verderop!

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:25

Mijn paardje wordt ook geheel verzorgd, hoef werkelijk niets te doen maar ga er toch wel vaak heen... Niet iedere dag want daar heb ik gewoonweg geen tijd voor!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:27

Ik herken het wel, maar het wordt wel minder moet ik zeggen :D ik ga zelf niet iedere dag, maar peerdlief staat dan ook in volpension en als ik een dagje niet ga dan regel ik altijd wel dat de staleigenaar hem beweging geeft of even naloopt als hij op het land staat. Iedere dag gaan lukt gewoon weg ook niet altijd met baan, huishouden etc.

8 km, ruilen? :D Die van mij staat 37 km verderop.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:27

heel herkenbaar, bij mij houdt het zelfs niet op als ik een half uur geweest ben voel ik me al schuldig, het minimum waar ik me goed bij voel is 2 uur per dag.(heb ook nog een uur reistijd). Bedenk je echter ook dat het je ook kan gaan opbreken, als je in alle dingen zo gaat denken krijg je chronisch tijdgebrek en ga je over je eigen grenzen heen. Dat hield bij mij dus in dat ik 8 uur per dag werkte, 3 uur bij mijn paard was, het hele huishouden deed (eensgezinswoning met 3 verdiepingen), vrienden en familie bezocht, en weinig tijd meer over hield om te slapen. Nooit zat ik eens lekker rustig op de bank of had ik een momentje rust. Nu dus even bewust afstand genomen van mijn paard (uiteraard gezorgd dat hij prima verzorgd werd en niks te kort kwam).
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 02-07-12 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:28

Ik heb dit in vlagen ook. Op dit moment kan ik ook niet wachten totdat ik vanavond weer kan poetsen! Maar om dit elke dag te hebben is een beetje absurt hoor ;) Vooral als je zelf aangeeft ook eens wat met je vriend te willen doen, dat is ook heel belangrijk! Evenwicht/balans vinden dus!

Afgelopen week was voor mij ook een "turning point"; ik maakte me zo'n zorgen over een wondje dat hij had, twee keer da laten komen, 10 dagen ab kuur gekregen. Op een gegeven moment zat ik er zo doorheen: al mn geld gaat naar de knol (en ik wacht met spanning die twee da rekeningen af) en mn tijd eigenlijk ook! En al mn stress komt er ook vandaan. Dus paar dagen alleen hoeven uitgedaan, wondjes gecontroleert, ab gegeven, gevoerd en dat was het. Met een half uurtje dus weer weg! En dat voelde best even goed, niet zo intensief bezig zijn ;) Ik voel me nu ook niet schuldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:36

Ik las je berichtje en dacht dat de drang om naar je paarden te willen vanzelfsprekend is bij "paardenliefhebbers" ...

Toch?

Tenminste, ik ken niemand die die drang niet heeft en zegt dat ze "liever niet" naar de paarden gaan...

Wij hadden onze weide ook zo'n 6km van onze woning af.
Had toen nog geen rijbewijs (en de laatste 1,5km moest ik sowieso vaak lopen omdat die onverharde weg meestal niet begaanbaar was). Dus iedere dag 12km op de fiets.

Moest ook wel, want er was geen stroom of water.
Ik moest iedere dag het 200 liter bad weer even volpompen met de handpomp uit de grond.

En ik ben vanaf m'n 13e daardoor ook nooit meer op vakantie geweest.
Als m'n ouders en zus dan op wintersport gingen (zij hadden ook allemaal een paard), bleef ik thuis voor de paarden. Want er moest iemand voor ze zorgen, anders hadden ze geen voer of water.
Heb dat geen dag erg gevonden... Tja, soms was het even doorbijten. Maar ik ben altijd met veel plezier gegaan. :j

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:38

Femke, daar ben ik het mee eens, elke paardenliefhebber en paardeneigenaar iig zou het leuk moeten vinden om naar de paarden te gaan (op af en toe een dag na, dat heeft iedereen wel).

Wel knap dat je vroeger nooit mee ging op vakantie! Dat zou ik wel heel erg ehbben gemist, maar ik moet soms gewoon een "break" hebben, ook van de paarden, dat levert me soms meer stress op dan ontspanning ;)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:48

Mijn dieren staan 10m van huis, haha.
Toen ze in Nederland stonden had ik dat ook heel erg, ging dan ook elke dag. Op een gegeven moment voor 1 dag dat iemand anders haar deed, maar ik vond het verschrikkelijk. Niet dat ik het haar niet gunde of iets dergelijks, in tegen deel. Alleen niet zelf mijn paard doen, terwijl het juist voor haar erg goed was (erg eenkennig).

Nu ze thuis staan is het heel anders, maar ik vind het wel altijd "eng" als we weg gaan en er is dus niemand thuis. Stel dat er iets gebeurt of zo, beetje overdreven maar toch. Hebben namelijk een Shet die continue ontsnapt (niet zo heel erg, andere blijft toch braaf achter het draadje alleen gaat zij erg gek en druk doen). Dus altijd blij als ze braaf in de wei staan als we terug komen. Terwijl in Nederland stonden ze regelmatig "alleen".

Ik heb nooooit geen zin om naar de paarden te gaan en ik denk ook niet dat het ooit een keer voor zal komen. Vind het dan ook absoluut niet erg om ze te verzorgen, buiten/binnen zetten en te voeren.
Enige gruwelijk hekel heb ik aan de zomer wanneer al die "vliegende monsters" weer aanwezig zijn. Maar zelfs bij -35 mest ik met plezier de stallen uit. :)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:41

voor mij ook heel herkenbaar :j ben iedere dag bij mijn paard te vinden in weer en wind, terwijl ik bij een super goede stal sta met hele lieve mensen die mijn paard heel goed verzorgen.. wel moet ik zelf de stal doen maar tja ik ga /wil er toch elke dag heen :) denk dat we allemaal hetzelfde zijn wij als paardengekken :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:45

op zich wel, maar nu al 2 dagen niet geweest en geen schuldgevoel of wat dan ook.... paard word goed in de gaten gehouden en is blij even van me af te zijn vermoed ik :')

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:57

haha ik heb dat ook!
mijn paarden staan aan huis, dus ik zie ze meerdere keren per dag. Als ik in het weekend dan eens bij mijn vriend slaap, voeren mijn ouders de paarden, maar toch vind ik dat niet zo fijn, wil gewoon lekker alles zelf doen! Gebeurt daarom ook zelden :o
Ook als ik in de zomer eens een weekje op vakantie ga, kost het me behoorlijk wat moeite om het uit handen te geven, terwijl ze ook zonder mij echt wel goed verzorgd worden. :P
Laatst bijgewerkt door IndyVanity op 02-07-12 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:03

ik ben nog een graad erger denk ik. Paard staat op een pensionstal waar je normaal gezien alles zelf moet doen, maar de stalhulp van mijn vriendin zet mijn paard altijd buiten en weer binnen en voert ze ook. Hij wisselt zelfs de dekens zonder dat ik dat moet vragen (de lieve man weet al hoe snel ik wissel en twijfel). Ik kan dus perfect een dagje overslaan zonder dat mijn paard iets tekort komt. ik moet gewoon de emmertjes voer met de portie hooi klaarzetten.
Maar nee ik moet en zal langs mijn paard gaan 's morgens voor en 's avonds na m'n werk. om dan nog een 4x extra terug te keren om te rijden, wassen en tutten.